5586
Sök

Genesis 5channel slutsteg

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
5 maj 2009
Så kan man också säga (vilket är mer korrekt), men det är inte alla som förstår det där med parallell och serie utan blandar ihop dom. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
5 maj 2009
ChriZtoffer skrev:
Så kan man också säga (vilket är mer korrekt), men det är inte alla som förstår det där med parallell och serie utan blandar ihop dom. wink

Det har man inte märkt roll

Undrar hur många som eg. sov i skolan wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 534 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
Horsyhorse skrev:
Det är bara 1 riktig utgång, det är dubbelplint som gör det lättare om man har 2 basar eller 1 bas med dubbla spolar.

Pierre

ChriZtoffer skrev:
Mono betyder en, det går alltså inte att brygga. Om du bara har en bas så är det helt enkelt bara att koppla in den på ena + och ena - utgången, spelar ingen roll vilken eftersom det är som Horsyhorse just sa, samma utgång.

Eller på enklare svenska:

Plintarna är parallellkopplade inuti steget. wink

mjo de stod att de var pararellkopplade till 2ohm internt har ja för mej
men jag var tvungen och fråga, har inte lust att koppla fel o bränna steget wink

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
5 maj 2009
Iam2fast4U skrev:
Lonefox skrev:
Horsyhorse skrev:
Det är bara 1 riktig utgång, det är dubbelplint som gör det lättare om man har 2 basar eller 1 bas med dubbla spolar.

Pierre

ChriZtoffer skrev:
Mono betyder en, det går alltså inte att brygga. Om du bara har en bas så är det helt enkelt bara att koppla in den på ena + och ena - utgången, spelar ingen roll vilken eftersom det är som Horsyhorse just sa, samma utgång.

Eller på enklare svenska:

Plintarna är parallellkopplade inuti steget. wink

mjo de stod att de var pararellkopplade till 2ohm internt har ja för mej
men jag var tvungen och fråga, har inte lust att koppla fel o bränna steget wink

Ja det blir två ohm internt om man har två st basar med enkel talspole...trots att dte är dubbla anslutningar wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 534 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
en fråga till
jag råkar ju ha 2st rockford fosgate p2 2x2ohm 8" basar som ligger och en T1102d (2x2ohm den med)

vilken eller vilka basar bör man välja att ha som midbas?

Att ha en p2:a i fram verkar ju "bättre" eftersom den är mindre och mera lätt driven än vad en T1:a är + att den tar mycket mindre plats å andra sidan så passar ju T1:an ihop med övriga systemet eftersom jag har 2stycken i kofferten
Å andra sidan är ju genesis steget rätt så bra på monokanalen men att driva en T1:a kanske är att begära för mycket av det?

hade varit nice att använda någon av dem då de bara ligger

1 727 Inlägg
7 maj 2009
Antar att du har kit med 6,5 el dyl(minns inte), då skulle JAG ta den som är mest lättdriven som frontsub med seriekopplade spolar för att få 4ohm(bra för steget)
Hur som helst har du vad jag kan förstå gott substöd från dom 2 bak.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

1 534 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
Horsyhorse skrev:
Antar att du har kit med 6,5 el dyl(minns inte), då skulle JAG ta den som är mest lättdriven som frontsub med seriekopplade spolar för att få 4ohm(bra för steget)
Hur som helst har du vad jag kan förstå gott substöd från dom 2 bak.

Pierre

mjo tänkte med köra i 4ohm för att de ska låta så bra som möjligt
men de blir p2:an den är ju mkt mera lättdriven  än en T1:a wink

Sök