Iam2fast4U skrev:
Lonefox skrev:
Upp till 50-60 Hz är hyfsat svårt att riktiningsbestämma (om man inte får en rejäl peak runt där som jag fått i min bil

) så det spelar inte SÅ stor roll. En STOR fördel är iofs om man kan tidskompa in den.
mjo tänkte köpa en p88rs2 när jag är klar med arbetet i kofferten
har hört från många håll att den ska vara bra + att den har tidskomp

Finns dock rejäla nackdelar med den (vilket får mig att rekomendera Alpine 9887 eller Eclipse 8445 OM man får tag i en) då delningsfiltret i trevägsläget SUGER GETPUNG!
Lägsta delning på topp-kanalerna är 1KHz eller strax däröver...vilket i slutändan gör att enheten lämpar sig betydligt mer till ett renodlat trevägssystem med säg bas mellanregister och diskant.
Dock kan man kringå detta problem med att köra topdelning på flat, alltså ingen delning alls och dela via slutstegets filter om man måste ner under. Och det låter som att du måste ner under 1KHz på just detta.
Sedan att den har grafisk EQ till skillnad mot den bättre men mer kompliserade parametriska eq:n (man kan välja olika frekvensen som den grafiska med sina fasta lägen MEN med den stora skillnaden att man kan välja hur brett frekvensområde det skall påverka. Sk. Q-värde. Bredare band ju fler frekvenser kring vald frekvens påverkara man, ju smalare band ju färre frekvenser påverkar man)
Men detta är bara min personliga åsikt

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP