4679
Sök

Byta ut min tak antenn på taket saab 9-3og

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
#1
Hej, jag har en telefonantenn på mitt tak som ser rätt ful ut.. vet faktiskt inte om den ens ska se ut som den gör eller om någonting saknas... sett ut så i hela min ägo iaf.

Det jag funderar på är om det går att köpa t.ex viggen antennen på speedparts och bara skruva dit den eller måste jag byta ut massa saker eller börja borra osv? Jag behöver ju inte antenn igentligen om det nu inte är jätte lätt att få antennen på taket att agera radio antenn men det tvivlar jag på?


/Tribbe.

Edit: Bytt rubrik för min förra gav inget ;-)  "Byta ut eller snygga till telefonantenn på taket saab 9-3og"
Senast redigerat av Tribbe (11 maj 2009)


SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
#2
Bytt rubrik, se om detta hjälper.


SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
#3
https://www1.garaget.org/gallery/archive/72272/653599_t1p3le.jpg  Lägger upp en ny bild på min antenn som jag har nu... och passar på att lyfta tråden då den dog sad


Filkörning?
852 Inlägg
11 maj 2009
#4
Om du inte behöver den så kan du ju ta och skruva väck den och sen sätta dit en dummie alltså ett tomt skal bara


SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
#5
Jag känner inget måste att den ska fungera nej.. Var köper man en dummie och hur ser en sådan ut?

Har också funderat på om det är svårt att få takantennen att agera radio antenn eller kanske gps antenn?
Min antenn motor har nämligen brunnit så jag har ingen radio i bilen för jag har kopplat ur antennen den är så pinsam big_smile


248 Inlägg
11 maj 2009
#6
En dummie är den där lilla svarta "hajfenan" lr vad man vill kalla det som finns på alla 9-3or. Tror du kan se den på nån av mina bilder



Sök