4695
Sök

Vart kan man köpa en liten regplåt som man klistrar dit?

336 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
#1
som topic! vart köper man en sådan? är dom lagliga?mvh

volvo 740:)

R1 driver!
5 128 Inlägg
11 maj 2009
#2
Kolla www.dekaltrim.se och skulle inte tro det är lagligt. Beställ en liten skylt från VV istället?


Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
11 maj 2009
#3
Det är bara transportstyrelsen skyltar som är lagliga.
Sen är det inte bara att beställa en liten skylt..din måste vara godkänd för det.


I brist på annat :)
526 Inlägg
11 maj 2009
#4
maximus skrev:
Det är bara transportstyrelsen skyltar som är lagliga.
Sen är det inte bara att beställa en liten skylt..din måste vara godkänd för det.

Måste man inte motivera varför man vill ha en liten skylt??

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
11 maj 2009
#5
nuffe skrev:
maximus skrev:
Det är bara transportstyrelsen skyltar som är lagliga.
Sen är det inte bara att beställa en liten skylt..din måste vara godkänd för det.

Måste man inte motivera varför man vill ha en liten skylt??

Visst kan du motivera om liten skylt..tex om du byter kjolpaket.
Men vissa bilar är redan godkända för liten skylt.
Tex S13 är det,men inte S14.
Fast bara fram.


Drifttekniker VA
580 Inlägg
11 maj 2009
#6
nuffe skrev:
maximus skrev:
Det är bara transportstyrelsen skyltar som är lagliga.
Sen är det inte bara att beställa en liten skylt..din måste vara godkänd för det.

Måste man inte motivera varför man vill ha en liten skylt??

Antingen måste din bil vara godkänd för liten skylt eller så får man göra en ansökan om det. Men chansen att en ansökan ska gå igenom är väldigt liten. För det första måste fronten ha ett utseende som gör att en fullstor inte får plats. Men visst det är bara att försöka.


Driver
2 111 Inlägg
11 maj 2009
#7
Även om du inte får plats med en vanlig skylt på din nya front, så är det inget som automatiskt gör att de ger dig en liten.

Och nej, dekaltrim's m fl små skyltar är inte lagliga. Vilket också står på deras sida om jag inte minns fel.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"


Sök