5092
Sök

Färgändring hos trasnportstyrelsen

474 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Hej.
Jag o en kompis tänkte starta ett gymnasie projekt med att styla om min lilla Golf3:a. Men grejen e att vi inte rika precis a men de lugnt de fixar vi på nåt sätt....
Det e som jag undrar e om man lackar om bilen till annan färg då måste man registrera de hos transport styrelsen om jag har rätt lr?
Så grejen e att jag hela tiden i skolan o hinner aldrig nå de på de timmar som de jobbar, så jag frågar er som har lackat om sina bilar till annan färg än original. Kostade de nåt? Måste man åka till bilprovningen o visa bilen osv.
Alla svar uppskatas .
MVH Neo:)

214 Inlägg
12 maj 2009
jag tror det räcker med att besiktiga bilen dock inte helt säker, jag har för mig att dem då registrerar färgbytet

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!

4 767 Inlägg
12 maj 2009
Dom bara ändrar det när du besiktigar bilen, kostar inget extra.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

430 Inlägg
12 maj 2009
Man får göra en registreringsbesiktning heter det. Kostar 300, vid färgbyte eller om man tar bort eller installerar dragkrok osv. Kolla bilprovningen.se finns mer info där.

474 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
MikeyMouse skrev:
jag tror det räcker med att besiktiga bilen dock inte helt säker, jag har för mig att dem då registrerar färgbytet

A tack ska du ha smile

474 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Erick skrev:
Dom bara ändrar det när du besiktigar bilen, kostar inget extra.

Ok då vet jag de .. Tack Erick;)

474 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
megaman_k skrev:
Man får göra en registreringsbesiktning heter det. Kostar 300, vid färgbyte eller om man tar bort eller installerar dragkrok osv. Kolla bilprovningen.se finns mer info där.

A ok de vet jag nu tack oxå cool

Sök