JBL GTO1214 eller GAS ALPHA 1225X

TT-Avant
14 maj 2009 · 6 851 Inlägg

evilaudio skrev:

robstar skrev:
Jag har JBL (http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … f=prisjakt)

och hade GAS innan med 2st 12". Vilket skämt GAS var, helt klart..

JBL!

vet inte om ja kan hålla me dig där..  men men smaken e ju som baken.

Håller med E.A där..Har dock inte testat den nya GAS basen, men jag kan säga att den förra basen (den i silver/svart) spelar på väldigt bra för pengarna...i portad låda.
Rätt byggd låda, rätt steg,strömförsörjning m.m så skall de basarna få bilen att vibrera ganska så bra.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
fabbemannen
14 maj 2009 · 278 Inlägg

TT-Avant skrev:

evilaudio skrev:

robstar skrev:
Jag har JBL (http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … f=prisjakt)

och hade GAS innan med 2st 12". Vilket skämt GAS var, helt klart..

JBL!

vet inte om ja kan hålla me dig där..  men men smaken e ju som baken.

Håller med E.A där..Har dock inte testat den nya GAS basen, men jag kan säga att den förra basen (den i silver/svart) spelar på väldigt bra för pengarna...i portad låda.
Rätt byggd låda, rätt steg,strömförsörjning m.m så skall de basarna få bilen att vibrera ganska så bra.

Okej okej, hmm fler får gärna skriva vad dom tycker och tänker om basarna till de steget som står i tråden.

Mitsubishi Evo IX "Evon" (2007)
Frissan
14 maj 2009 · 4 693 Inlägg

fabbemannen skrev:

Softis skrev:
Jag hade ett Rockford Fosgate P2002. Det dunkade som bara satan kan jag lova. Kör du sen med dubbla big_smile Grattis säger jag då!

Var inte de steget för litet egentligen ? yikes steget jag ska ha har mkt mer effekt iaf xD borde kunna spela på ganska bra med 2 st sånna basar och de steget wink

Jo, det var det. Men BRL rekomenderade det så då köpte jag det.

Booyakasha!
fabbemannen
14 maj 2009 · 278 Inlägg

Softis skrev:

fabbemannen skrev:

Softis skrev:
Jag hade ett Rockford Fosgate P2002. Det dunkade som bara satan kan jag lova. Kör du sen med dubbla big_smile Grattis säger jag då!

Var inte de steget för litet egentligen ? yikes steget jag ska ha har mkt mer effekt iaf xD borde kunna spela på ganska bra med 2 st sånna basar och de steget wink

Jo, det var det. Men BRL rekomenderade det så då köpte jag det.

Hehe okej, men dom har inte de steget kvar på brl nu längre iallafall xD men tror du inte de steget jag ska ha duger ? ligger på 900w rms @ 2 ohm smile det räcker till båda basarna där, sammanlagt ligger basarna på 700w rms tror jag.

Mitsubishi Evo IX "Evon" (2007)
Frissan
14 maj 2009 · 4 693 Inlägg

Om du kopplar basarna i 2 ohm så ska det gå bra. Men kopplar du i 4 ohm så blir det värre. Och nej, BRL har inte kvar det steget längre.

Booyakasha!
kalle_kalle
14 maj 2009 · 2 914 Inlägg

jag har ett tips -mackan- här på garaget har ett sinus live sla 1500 att sälja och jag har två st JBL GTO 1214 och driver dessa med 650 watt rms och jag kan då inte gnälla (hörs nån km då jag spelar genom skogen) och enligt mig så spelar det då rent smile kör mina i en sluten låda.
GAS basen har jag aldrig hört.

fabbemannen
14 maj 2009 · 278 Inlägg

kalle_kalle skrev:
jag har ett tips -mackan- här på garaget har ett sinus live sla 1500 att sälja och jag har två st JBL GTO 1214 och driver dessa med 650 watt rms och jag kan då inte gnälla (hörs nån km då jag spelar genom skogen) och enligt mig så spelar det då rent smile kör mina i en sluten låda.
GAS basen har jag aldrig hört.

Låter gött, men var bor du ? dra iväg pm till mig istället smile

Mitsubishi Evo IX "Evon" (2007)
kalle_kalle
14 maj 2009 · 2 914 Inlägg

fabbemannen skrev:

kalle_kalle skrev:
jag har ett tips -mackan- här på garaget har ett sinus live sla 1500 att sälja och jag har två st JBL GTO 1214 och driver dessa med 650 watt rms och jag kan då inte gnälla (hörs nån km då jag spelar genom skogen) och enligt mig så spelar det då rent smile kör mina i en sluten låda.
GAS basen har jag aldrig hört.

Låter gött, men var bor du ? dra iväg pm till mig istället smile

dom JBL jag har ska jag inte sälja yikes yikes yikes nu får du lugna ner dig xD

Senast redigerat av kalle_kalle (14 maj 2009)

fabbemannen
14 maj 2009 · 278 Inlägg

kalle_kalle skrev:

fabbemannen skrev:

kalle_kalle skrev:
jag har ett tips -mackan- här på garaget har ett sinus live sla 1500 att sälja och jag har två st JBL GTO 1214 och driver dessa med 650 watt rms och jag kan då inte gnälla (hörs nån km då jag spelar genom skogen) och enligt mig så spelar det då rent smile kör mina i en sluten låda.
GAS basen har jag aldrig hört.

Låter gött, men var bor du ? dra iväg pm till mig istället smile

dom JBL jag har ska jag inte sälja yikes yikes yikes nu får du lugna ner dig xD

Hahahaha förlåt jag missuppfatta dig xD sorry, men har du kört jbl basarna på sinuslive steget eller ?

Mitsubishi Evo IX "Evon" (2007)
kalle_kalle
14 maj 2009 · 2 914 Inlägg

fabbemannen skrev:

kalle_kalle skrev:

fabbemannen skrev:

Låter gött, men var bor du ? dra iväg pm till mig istället smile

dom JBL jag har ska jag inte sälja yikes yikes yikes nu får du lugna ner dig xD

Hahahaha förlåt jag missuppfatta dig xD sorry, men har du kört jbl basarna på sinuslive steget eller ?

haha jag förstår jag la fram det så det kunde missupfattas det är my bad tongue
nej jag har inte sett ett sinus live steg IRL

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang