Vad ska man använda för eftermarknadssprut till en golf III VR6 Turbo??

Blacksmoke Säljare/Lagerarbetare
15 april 2009 · 164 Inlägg

Tja!
En kompis till mig ska turbokonvertera sin VR6:a. Nu står Vi vid den frågan om vad för sprut han ska köra den på? Vi tittade först på ett Megasquirt V3 för 3600kr. Pratade sedan med Pure-Performance och de sa att det bara strulade och rekomenderade istället sitt Vipec V44 för 12100kr.

Det är ju en viss prisskillnad så därför lägger jag ut frågan här för att se vad folket tycker...

MVH Per

Gasen sitter till höger och ingen annan stans!!!
BMW 320/325 "M20B25 T" (1986)
torpis Forummoderator
15 april 2009 · 10 572 Inlägg

ja du...   köpa något för 3600 som inte funkar eller något för 10000kr som funkar? vilket är mest privärt?

vill man fippla med tändmoduler och jox eller vill man plugga in smarta polar och det funkar direkt?

Helt klart en smaksak hur mycket man vill pilla innan det funkar.  läs å om de olika spruten så DU vet vad det handlar om. att låta folk tala om vad de hört på stan om spruten ger ju en synnerligen ostabil grund att ta beslut på.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Blacksmoke Säljare/Lagerarbetare
15 april 2009 · 164 Inlägg

Jag tänkte mer om folk som använt olika grejer kunde göra säga vad de tycker om de olika spruten.. Någon kanske har testat olika och så...

Gasen sitter till höger och ingen annan stans!!!
BMW 320/325 "M20B25 T" (1986)
mrlarssa
22 april 2009 · 101 Inlägg

Det finns hur mycket sprut som helst att välja på där ute, men det är lite så att man får vad man betalar för, ett dyrt sprut kräver lite mindre pillande och pullande innan det funkar.

Men vad du än väljer så funkar det.
Ett tips från mig är att köra Civinco, DTA eller Nira, mycket lättjobbade!
Har använt MS också och det funkar det med.

Kul projekt VR6 Turbo!

RoGGaH
23 april 2009 · 6 Inlägg

Vi har kört link på en vrg6 a förut och det funka skit fint
Golfmannens sug motor vrg6:a över 200hk på hjulen sug motor big_smile
iof en sug motor men funkar fint på turbo maskiner också.
Kolla den här länken http://www.motornord.se/system/webshop_ … p;KID=5598

evilaudio
23 april 2009 · 16 195 Inlägg

RoGGaH skrev:
Vi har kört link på en vrg6 a förut och det funka skit fint
Golfmannens sug motor vrg6:a över 200hk på hjulen sug motor big_smile
iof en sug motor men funkar fint på turbo maskiner också.
Kolla den här länken http://www.motornord.se/system/webshop_ … p;KID=5598

men den motorn har kostat en slant å bygga oxå..wink

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
ToFFe-
28 april 2009 · 39 Inlägg

Link och Vi-pec e samma saker, dock tror jag du har mkt bättre support hos PPF an hos motornord.

Vems ör ju ett ms med lambdamöjligheter,Nira är de dyraste skiten som finns, för samma dollar har du ett Autornic sm4. sm4 slår du inte på fingrarna hur som helst,Vi-pec är lite mindreavancerat men har mkt bättre Trigger förberdda möjligheter. Civinco e de nog ännu sämmre än MS,och Haltech har ni väl inte ens tänkt på hoppas ja.


Beställ erat Vi-pech innan dollar går upp,ni kommer inte bli missnöjd.

Blacksmoke Säljare/Lagerarbetare
28 april 2009 · 164 Inlägg

Ok kanske kan vara läge att göra det:) Låter som du har provat en hel del...

Gasen sitter till höger och ingen annan stans!!!
BMW 320/325 "M20B25 T" (1986)
ToFFe-
28 april 2009 · 39 Inlägg

NI kommer inte bli missnöjd med Vi-pec. ring och beställ!

VW_67
28 april 2009 · 446 Inlägg

att megasquirt inte fungerar är bara bullshit! köp det, finns ingen anledning att betala mer än så.. du kan även beställa det från staterna och löda ihop det själv, ännu billigare.

racefan
28 april 2009 · 1 059 Inlägg

ToFFe- skrev:
Link och Vi-pec e samma saker, dock tror jag du har mkt bättre support hos PPF an hos motornord.

Vems ör ju ett ms med lambdamöjligheter,Nira är de dyraste skiten som finns, för samma dollar har du ett Autornic sm4. sm4 slår du inte på fingrarna hur som helst,Vi-pec är lite mindreavancerat men har mkt bättre Trigger förberdda möjligheter. Civinco e de nog ännu sämmre än MS,och Haltech har ni väl inte ens tänkt på hoppas ja.


Beställ erat Vi-pech innan dollar går upp,ni kommer inte bli missnöjd.

vad grundar du alla din påståenden på? Har du gejat med alla spruten o kan jämföra av egen erfarenhet eller?

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
ToFFe-
28 april 2009 · 39 Inlägg

VW_67 skrev:
att megasquirt inte fungerar är bara bullshit! köp det, finns ingen anledning att betala mer än så.. du kan även beställa det från staterna och löda ihop det själv, ännu billigare.

Att ms e lika bra! vad grundar du de på.Klart de funkar, men inte alls som ett av dem dyrare spruten,lastpunkter funktioner mm mm är inte alls i samma omfattning.

Kolla in Tex Rickard ivar 1000hk Bmw E30, Han körde Ms 07 och med Vipec nu!´

Så att Ms e lika bra som alla andra sprut e en ren löngn,de funkar ja. men inte alls lika bra.

ToFFe-
28 april 2009 · 39 Inlägg

racefan skrev:

ToFFe- skrev:
Link och Vi-pec e samma saker, dock tror jag du har mkt bättre support hos PPF an hos motornord.

Vems ör ju ett ms med lambdamöjligheter,Nira är de dyraste skiten som finns, för samma dollar har du ett Autornic sm4. sm4 slår du inte på fingrarna hur som helst,Vi-pec är lite mindreavancerat men har mkt bättre Trigger förberdda möjligheter. Civinco e de nog ännu sämmre än MS,och Haltech har ni väl inte ens tänkt på hoppas ja.


Beställ erat Vi-pech innan dollar går upp,ni kommer inte bli missnöjd.

vad grundar du alla din påståenden på? Har du gejat med alla spruten o kan jämföra av egen erfarenhet eller?

I princip så har vi provat de mesta i kompis gänget,dock e ingen så tokig så dem köpt nira.Än!

Alla här hemma åker med Sm4,Sen får alla bilda sej en egen uppfattning om saker å ting, men detta e min bild på de hela.

wempa Lackerare
20 maj 2009 · 29 Inlägg

ToFFe- skrev:

racefan skrev:

ToFFe- skrev:
Link och Vi-pec e samma saker, dock tror jag du har mkt bättre support hos PPF an hos motornord.

Vems ör ju ett ms med lambdamöjligheter,Nira är de dyraste skiten som finns, för samma dollar har du ett Autornic sm4. sm4 slår du inte på fingrarna hur som helst,Vi-pec är lite mindreavancerat men har mkt bättre Trigger förberdda möjligheter. Civinco e de nog ännu sämmre än MS,och Haltech har ni väl inte ens tänkt på hoppas ja.


Beställ erat Vi-pech innan dollar går upp,ni kommer inte bli missnöjd.

vad grundar du alla din påståenden på? Har du gejat med alla spruten o kan jämföra av egen erfarenhet eller?

I princip så har vi provat de mesta i kompis gänget,dock e ingen så tokig så dem köpt nira.Än!

Alla här hemma åker med Sm4,Sen får alla bilda sej en egen uppfattning om saker å ting, men detta e min bild på de hela.

Å vad e då felet på nira?
skriv gärna en grundlig redogörelse på alla fel som du då hittat?

Livet är hårt och hänsynslöst
Volvo 940 (1991)
Volvo 242 turbo "Wempa" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang