5519
Sök

installation av dls högtalare

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 juli 2006
Trådstartare
i dag så har jag monterat nya högtalare från dls i vänsta dörren funkar bägge som den skall men på den högra funkar bara 4 tummaren korrekt får bara diskant och mellan register men ingen bas i den ena högtalaren har kollat alla sladdar jag har kopplat så att det spelar ut  i bägge högtalarna men bara i kopplat i från en utgång plus och minus lika dant på den andra sidan plus och minus

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

859 Inlägg
18 juli 2006
ironhead skrev:
i dag så har jag monterat nya högtalare från dls i vänsta dörren funkar bägge som den skall men på den högra funkar bara 4 tummaren korrekt får bara diskant och mellan register men ingen bas i den ena högtalaren har kollat alla sladdar jag har kopplat så att det spelar ut  i bägge högtalarna men bara i kopplat i från en utgång plus och minus lika dant på den andra sidan plus och minus

Har du ett mätinstrument (typ en enkel multimeter) så kolla att högtalaren är hel genom att summra den, eller mät hur många ohm den är på.

Är den hel är det antingen filtret som är paj eller så är kablarna i o-ordning.

MVH Theo

volvoraggare
4 776 Inlägg
19 juli 2006
Trådstartare
jag upptäckte felet av i mors det var et enkelt fel jag hade minterat två kablar tvärtom röd på blå och blå på röd upptäckte det i morse när jag högg på så jag satte dom påå rätt plats och sen så vart det bra så felet är löst men tack ändå för hjälpen theo

1 634 Inlägg
19 juli 2006
Snälla ANVÄND . , och stava rätt så slipper man läsa om allt 4 ggr.

Numera Saab 9-5 Aero -00

volvoraggare
4 776 Inlägg
19 juli 2006
Trådstartare
sorry alla stavfel men jag var nyvaken och halvsov framför datorn sla inte upprepas igen

Sök