11395
Sök

"Installationsfel vid montering av bilbas till Golf V orginalstereon (RCD 300)"

10 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
Tja

Mitt problem är alltså kopplingen till min stereon.
Jag har köpt en Gas 12 aktiv baslåda till min golf och ska koppla den till min orginalstereo. Brl (leverantören) Sa att jag skulle koppla med en en högnivåsladd till en lågnivåomladare som man sedan kopplar till stereon. Detta är helt rätt kopplat med hjälp utav en billjudbyggare/elektriker.
När jag spelar mitt system låter det jätte bra tills man skall stänga av strömmen, då skickas det en signal till basen som gör att det blir ett jätte högt missljud. Även när strömmen bryts när man drar ut nyckeln. Billjudbyggaren trodde det berorde på att det helt enkelt inte går att koppla en högnivå till lågnivå till vw golf V orginal stereo (RCD300), är det nån som har gjort det utan att stöta på detta problemet?, nån som vet vad det är för fel? Basen har ström hela tiden vilket också är konstigt.

Det roliga med mitt problem är att om man har bakluckan öppen på bilen försvinner missljudet ;-)

10 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
Han har kopplat på/skarvat remoten på +- på höger och vänster bakhögtalare vid stereon

10 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
Ja, oops det är jag som inte hänger med;-) Jag är ingen elektriker!
remoten sitter på den röd/gula sladden strömkabeln elr vad det är, den rätta i alla fall

10 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
Den som borde vara RCA ut. Har du kopplat in ett bassystem på en sån här bil med orginalstereon RCA 300?

10 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
Ja precis! Då stämmer det ju när du säger det! Har du nån sladdbeskrivning vad alla sladdar är för nått?
Vi mätte efter det via cd-växlarens kontakter där men hittade inte nån att koppla på, han mätte alla och det var bara den som jag berättade som skulle funka. Vad är din lösning, nån vid cd-växlarens? Jag har ingen cd växlare så det är tomt i dem hållen.
Tack för dina svar!

10 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
Hur kopplade du?

10 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
OK, japp jag har en sån men det stod ingen förklaring på varje som det stod på din:-/ mysko
Funderar oxå på att byta ut den skiten mot en orginal navigator istället,ska bara se om det finns nån bra.
Japp det ska jag prova! Tack så mycket!

10 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
Japp, har sett den men den är lite dyr tycker jag ca: 10 000kr. Vet du vad orginalen kostar?

10 Inlägg
30 maj 2009
Trådstartare
Nån annan som har ett bra förslag? Nån som vet varför det är så konstigt med bakluckan, att missljudet bara uppstår när bakluckan är stängd?

164 Inlägg
30 maj 2009
prova att koppla som jag gjorde bara föratt se om de är nåt signalfel pga remoten.

jag orkade helt enkelt inte dra kabel och orkade inte sitta å mäta upp vart de fanns lämplig +

kopplade in på vä bakljus på min fabia 2007 med orginalstereo.

MEN eftersom du har golf kommer den antagligen vara för trasig lampa, men då vet du ju om de är remoten som strular

Mvh

axelekback skrev:
Nån annan som har ett bra förslag? Nån som vet varför det är så konstigt med bakluckan, att missljudet bara uppstår när bakluckan är stängd?

10 Inlägg
30 maj 2009
Trådstartare
okej, japp det kan jag ju kolla, kom på att det inte är någon idé att koppla på cigguttaget heller för det är ju konstant ström på den med. Va menar du med trasig lampa?

Sök