2482
Sök

har kabel från datorn till tvn men får svart-vit bild?

2 594 Inlägg
20 juli 2006
Trådstartare
hej nån som haft nått liknande problem ringde dell eftersom jag har en dell dator men dom kunde inte hjälpa mig,har nvida geforse 7900le 250mb datorn är ca 2mån gammal,har provat båda scartkablarna och kabeln,så den är det inge fel på provade å tog hem de senaste drivrutinerna och då när jag starta om datorn fick jag färg just när den startade upp sen på inloggningsbilden blev det svart-vitt igjen ??vad kan det bero på ??

282 Inlägg
20 juli 2006
Gammal tv? Min gammla tv blev svart vit medans min nyare har massa färg..  Vissa Tv:er har flera kanaler, finns väl en där det blir svartvitt och nån med färg. Hur ställde du in datorn? Pal?

2 594 Inlägg
20 juli 2006
Trådstartare
MrFredde skrev:
Gammal tv? Min gammla tv blev svart vit medans min nyare har massa färg..  Vissa Tv:er har flera kanaler, finns väl en där det blir svartvitt och nån med färg. Hur ställde du in datorn? Pal?

pal  b tvn är 3år gammal men har bara 2 av och två scart

353 Inlägg
20 juli 2006
du ska gå in i grafikkortets inställningar och välja tvn som primär bildskärm, den är troligen inställd på sekundär just nu och skärmen på primär. Ändra detta och det fungerar!

Enjoy....

Kaffeknarkare.
135 Inlägg
20 juli 2006
Jag vet precis dit fel min vän. Har haft liknande fel några ggr själv och försökt hittat en massa olika lösningar o vete fan allt. Postat runt i alla forum o dom flesta säger Tvn är för gammal osv. De är skit snack, ingen har en gammal tv om man har ett Nvidia 7900le.

Näe, mitt tips är att kolla kabeln.
Köpte själv en svideo kabel inte för länge sen som också gav ljud in i tvn, soft för o kolla på film med de. Funka klockrent för mig tills för nåndag sen. Fatta inget o jag testa allt jag kunna komma på. Mindes att jag avinstallera drivarna en gång sen funka de. Gjorde likadant men utan resultat. Tog hem dom gamla drivarna jag hade sist de funka men nu vill inget funka längre.. Då tog jag fram min gamla kabel som bara ger bild så "vips" färg. Testa med att låna nån polares kabel lr nånting o kolla om de funkar då. Själv ska jag iväg o köpa en ny kabel nåndag jag har tid o ork. Oturligt nog slängde jag kvittot   >_<

Bästa ställningen måste ändå vara bakifrån. Fast spegelvänt.

2 594 Inlägg
20 juli 2006
Trådstartare
Mafghan skrev:
du ska gå in i grafikkortets inställningar och välja tvn som primär bildskärm, den är troligen inställd på sekundär just nu och skärmen på primär. Ändra detta och det fungerar!

hur fasen ädrar man det har bara clonat bildskärmen datan står som 1a tvn som 1b

1 639 Inlägg
20 juli 2006
Har du inställt på PAL ? Kör du NTSC blir bilden svartvit och dålig om tv'n inte klarar sån signal...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

hmmmm
1 094 Inlägg
20 juli 2006
sen kan du vällja fall du vill ha komposit in och ut... jag körde ren ut när jag använde det. nuförtiden så slipper jag sitta med o köra ut filmer på tv:n... skönt o ha stor data skärm

Fisketokig
2 997 Inlägg
20 juli 2006
Varför ställa TVn som primär?

sätt skärmen som primär, TVn som andra och klona bilderna. konfa inställningarna för det som behövs i detta fall TVn.

Bra att skilja på Pal och NTSC men välj rätt pal så får du färg också.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sök