min audi 100 2,3 går inte som den ska...

widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
29 december 2005 · 313 Inlägg

hej jag har en  audi 100 2,3 men den vill inte svara på gasen riktigt sad jag har bytt fördelarlock rotor men den svarar ändå inte riktigt vad kan det vara ?? skulle vara snällt om nån kunde ge mej några tips om vad det kan vara OBS! är inte så bra på motorer tongue och tar gärna emot tips om hur jag kan trimma den billigt hehe ......och vad menas med att rensa katalysatorn?

///Widell
Gurra Båtmekaniker
29 december 2005 · 57 Inlägg

Prova att ställa tändningen. Detta gör du genom att vrida på fördelaren.

Edit: Stavfel

Senast redigerat av Gurra (1 januari 2006)

Friska motorer tänder varje varv
widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
30 december 2005 · 313 Inlägg

ok ska göra det.....

///Widell
kreator
30 december 2005 · 81 Inlägg

Vi plockade isär hela bränslesystemet och i princip resten av våran Audi 80 när den gick sopppig (Slö som fan, drog inte upp över 3000rpm i princip).
Felet låg dock i att katten i princip "sotat" igen, prova att rengöra den!

Rensa katten = Ut med inälvorna wink

Senast redigerat av kreator (30 december 2005)

tommy400
30 december 2005 · 16 Inlägg

Är bilen bara slö när du trampar på gasen??? Eller missar den eftersom du bytt rotor och fördelarlock???

laaksonen
30 december 2005 · 110 Inlägg

är de förgasare på den

tommy400
31 december 2005 · 16 Inlägg

Ingen 2,3 hade förgasare...

EOzIPped
20 juli 2006 · 361 Inlägg

Vad exakt är det man skall vrida på för att ställa in tändningen menar dom???

Subaru Legacy "Karosshöjd Offroader" (1998)
Volkswagen Bay Westfalia "Fakefalia" (1975)
EOzIPped
20 juli 2006 · 361 Inlägg

Ingen som vet?

Volkswagen Bay Westfalia "Fakefalia" (1975)
Subaru Legacy "Karosshöjd Offroader" (1998)
Drönirettab
20 juli 2006 · 21 761 Inlägg

Man vrider på hela fördelaren.

precision
20 juli 2006 · 2 652 Inlägg

du lossar en skruv som håller fördelaren på plats ,. tror de är en 10mm block  , sen när den skruven är loss så går de vrida fördelaaren ,, så provar du bara , vrider lite åt ena hållet , sen andra o se vilket som går bäst .

precision
20 juli 2006 · 2 652 Inlägg

o sen drar du givetvis åt skruven igen

EOzIPped
20 juli 2006 · 361 Inlägg

Men under fördelarlocket så sitter det ju en liten pinne eller va man ska säga som snurrar är det där du ska lossa eller vad?

Subaru Legacy "Karosshöjd Offroader" (1998)
Volkswagen Bay Westfalia "Fakefalia" (1975)
precision
20 juli 2006 · 2 652 Inlägg

de kanske inte är något skruv på dom då , oftast är de så .

kolla på andra sidan o de sitter någon mutter el liknande ,

Engen HEAVY METAL
20 juli 2006 · 765 Inlägg

Asså-- Går och låter motorn som den ska förutom att den är slö ?.. Förmodligen har du en ljuddämpare som rammlat ihop eller så är kattalysatorn tjock-.

Katten kan du dunka lite på med en hammare. . Rasslar det om den så är den paj-.!!

Annars kan ju bränsle filtret vara igensatt.,!!  MVH/ adde


MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
precision
20 juli 2006 · 2 652 Inlägg

år ganska orginal att kat sotar igen . o då går de inte varva bilen ,, blir samma sak som om man täpper till i andröret

EOzIPped
20 juli 2006 · 361 Inlägg

Katten är inget fel på men vi har kommit fram till att det nya föredelarlocket är lite konstig för de flyttar på sig ibland å då går inte bilen. Men ska kolla på täningen å se så den är rätt inställd me.

Volkswagen Bay Westfalia "Fakefalia" (1975)
Subaru Legacy "Karosshöjd Offroader" (1998)
EOzIPped
20 juli 2006 · 361 Inlägg

Bilen är som ny under..

Volkswagen Bay Westfalia "Fakefalia" (1975)
Subaru Legacy "Karosshöjd Offroader" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang