4688
Sök

Lapplisor får dom göra som domvill

87 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
tja blev lappad för att jag hade parkerat fel......

men till frågan får lapplisor parkera på vägen i en korsning för att lappa bilar?????????

DFFL
9 020 Inlägg
5 juni 2009
Nej, men de lär ju inte bötfälla sig själva.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Saabifierad
2 031 Inlägg
5 juni 2009
Gör dom det och blockerar trafik är det väl bara ringa företaget dom jobbar för och tipsa hur dom själva parkerat lol Glöm inte att ta bilder som bevis cool

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

4 005 Inlägg
6 juni 2009
ring polisen och säg att det är ett fordon som blockerar trafiken och vägrar flytta på sitt fordon...

-utan 940
1 728 Inlägg
6 juni 2009
De får göra som de vill, det är ingen som övervakar övervakarna.

87 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
måste la finnas lagar/regler för dom också som det finns för poliser typ att det måste vänta med att skjuta en ny bil med lasern tills det är färdiga med den första?

3 235 Inlägg
6 juni 2009
Samma trafikregler gäller förstås också för de.
Liknande sak var uppe i medierna för en stund sedan om en polisbil som parkerade mitt på gång/cykelvägen och spärrade för gående och cyklister som tvingades ut i vägbanan. Poliserna skulle "bara" köpa kaffe och bullar...
En smart person tog bilder och skickade historien till pressen. Man får passa på och dokumentera sådant ifall man blir vittne.

Sök