3270
Sök

Nissan 200sx s13 går dåligt

208 Inlägg
21 juli 2006
Trådstartare
Jag har ett problem med min nissan 200sx s13. Jag har bytt turbo(garret t28bb), grenrör(xs-power), soppapump(bosh 040), öppen dump och satt dit en oljekylare denna vecka. Alla saker är helt nya förutom dumpen!
Allt verkade stämma när sista bulten var åtdragen. Jag startade bilen och den gick fint på tomgång.

Jag rullade ut bilen ur garaget och då kom problemet. Bilen går ganska dåligt, nästan som om jag inte får något laddtryck. Jag vet inte hur mkt ladd jag får då jag inte har någon laddtrycksmätare. Jag hör dock att den dumpar, men det är väldigt väldigt lite. Den blåryker men låter precis som den ska i motorn.

Jag åkte tillbaka till garaget och satte igång med felsökning men hittade inget galet. Blåröken kan bero på att de är lite för mkt olja i motorn, då jag tankade i lite mer än vad som står i instruktionsboken, med tanke på att det sitter en oljekylare på bilen nu.

Vad kan vara fel? sad

mvh linus

727 Inlägg
22 juli 2006
är turbon ny eller beggad? ta å koppla in en laddmätare, så att du ser vad wastegaten är inställd på, kanske är inställd fel, eller är den ens hel? tappa ur lite olja tills då får rätt nivå, är ju inte bra att de är för mycke i motorn! lycka till, hör gärna av dig va de var för fel smile

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

2 652 Inlägg
22 juli 2006
tappa ur oljan så du inte skjuter packningar .

har du fått de tätt mellan grenrör o turbo ,, så gick min när de läckte där

208 Inlägg
23 juli 2006
Trådstartare
bmw_z skrev:
tappa ur oljan så du inte skjuter packningar .

har du fått de tätt mellan grenrör o turbo ,, så gick min när de läckte där

fick inte i grenröret och turbon när dom satt ihop.. så jag fick dela på sakerna o sen sätta i "bit för bit".. turbon sitter med 3 skruvar i grenröret, dock väldigt väldigt hårt åtdragna.. kan de va de ändå tros ? sad

jag pallar verkligen inte med att riva ner allt igen.. de är så löjligt trångt! man får inget moment på nycklarna när man ska dra åt..
de får helt enkelt inte vara de!! big_smile

727 Inlägg
24 juli 2006
Det måste vara helt fullständigt tätt från topp till lambdan, annars kommer bilen få fel bränsle blandning och funka därefter.. men det kan inte ha med blåröken å göra, har jag fel?

hoppas det går bra med felsökningen!

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

Sök