Eftersnack: Kiruna Sound&Style Billjudstävling&Utställning i Kiruna 13/6 2009

mrlarssa
13 juni 2009 · 101 Inlägg

Jaha då var det dags att presentera resultaten från tävlingen:

1:a Pris utställning, Peoples Choice: Dennis Åberg - Mitsubishi Lancer Evolution 8


Ljud tävlingen

Stora Klassen:
Mats Fredlund - GMC Jimmy [133,1 dB]
Anton Fjellborg Kreku - Subaru Impreza GT [132,4 dB]
Niklas Rönnebro - Audi S3 [130,1 dB]



Ekonomiklass:
Jonas Ullenius - Opel Astra Kombi [131,9 dB]           
Mattias Stenmark - Subaru Impreza GT [122,9 dB]
Johannes Nutti - Mercedes CLK [mindre än 120 dB]

Vi tackar alla besökare, deltagare och sponsorer för en trevlig förmiddag trots det bistra vädret!
Upp med bilder, var många kameror på plats!

Senast redigerat av mrlarssa (13 juni 2009)

twostroke
13 juni 2009 · 125 Inlägg

under 120 db räckte iallfall till 4liter 10w40, som förövrigt smakar rätt bra såhär på lördagseftermiddan... smile

StreetX_88
13 juni 2009 · 78 Inlägg

Grattis till alla som fick pris, twostroke du får komma på sq tävlingen i augusti och visa vart skåpet ska stå smile Hoppas alla hade en trevlig dag, vi från arrangörs sidan är iallafall nöjda! Jag lägger upp lite bilder under Galleri&projekt på min sida under morgondagen så kika in där.

Full speed or nothing!
blankz IT/Fordonstekniker
13 juni 2009 · 56 Inlägg

några snabba bilder av JOhan R, fler kommer:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/22729/684946_q1su7w.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/22729/684947_d3kgbd.jpg

glad vinnare i eko-klassen smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/22729/684948_pnilyp.jpg

Senast redigerat av blankz (13 juni 2009)

audi quattro sportfahrwerk
NordicAudi
StreetX_88
14 juni 2009 · 78 Inlägg

Har lagt upp mina bilder under galleri&projekt nu, ska fixa bilder från nife så det kommer mera smile

Full speed or nothing!
NikkeSiekas Audis in Scandinavia
14 juni 2009 · 1 342 Inlägg

Ska satsa på 140 / 150dB ja ;D Kommer också upp i augusti smile

Audis in Scandinavia Crew
MICKEHEHE HEHE
15 juni 2009 · 156 Inlägg

Jävlar det var jämt på stora klassen smile
Till nästagång har jag nog fått ordning på allt i min bil också, då får man se till att komma förbi smile

Men borde ni inte köra en tävling dära publiken får bestämma också en vinnare i ljud ?
Och sen en för bara dB?

Grattis till alla vinnare btw!

NikkeSiekas Audis in Scandinavia
15 juni 2009 · 1 342 Inlägg

Peoples Choice på db tävling? Hur fan ska det gå till? tongue Alla ska sitta i varje bil å lyssna efter bas big_smile Utställningar etc brukar ha peoples choice..

Audis in Scandinavia Crew
mrlarssa
15 juni 2009 · 101 Inlägg

NIKKELICIOUS skrev:
Peoples Choice på db tävling? Hur fan ska det gå till? tongue Alla ska sitta i varje bil å lyssna efter bas big_smile Utställningar etc brukar ha peoples choice..

Om du hade läst lite bättre vad som diskuterats tidigare så handlar det inte om peoples choice i dB, utan i SQ, som förövrigt står för soundQuality = ljudkvalite. Alltså publiken får rösta på den man tycker har bäst ljud i bilen.

Och även om andra brukar göra saker och ting så kan man alltid försöka att vara lite nyutvecklande och kreativ, inte alltid följa strömmen.

Hoppas du kommer upp och visar vart skåpet ska stå med dina 140 dB, för det kommer bli en sån tävling också, ska bli väldigt spännande att få uppleva smile

NikkeSiekas Audis in Scandinavia
15 juni 2009 · 1 342 Inlägg

Ah ni menar så, lät annorlunda när Micke skrev smile haha måste hitta bilen först som man kan bygga i, inte det bästa å bygga i Jetta ;D Dock är den till salu tongue  Åker till Rättvik mest troligen å kollar nu den 26/6 med "Skapligt" från garaget smile siktar mot 140+ där big_smile

Audis in Scandinavia Crew
NikkeSiekas Audis in Scandinavia
15 juni 2009 · 1 342 Inlägg

Finns film bland mina videoklipp ;D

Audis in Scandinavia Crew
mrlarssa
15 juni 2009 · 101 Inlägg

NIKKELICIOUS skrev:
Ah ni menar så, lät annorlunda när Micke skrev smile haha måste hitta bilen först som man kan bygga i, inte det bästa å bygga i Jetta ;D Dock är den till salu tongue  Åker till Rättvik mest troligen å kollar nu den 26/6 med "Skapligt" från garaget smile siktar mot 140+ där big_smile

Okay så tanken är att du ska komma upp med hans bil då eller ska du hitta något annat att bygga på ?

Det svänger snabbt, från 300 hästars projekt till försäljning smile

NikkeSiekas Audis in Scandinavia
15 juni 2009 · 1 342 Inlägg

Lessnat på sugmotor tongue Kommer bli för dyrt att konvertera den tongue Så lika å köra på något som är färdigt med turbo smile Nej inte hans bil smile

Audis in Scandinavia Crew
twostroke
17 juni 2009 · 125 Inlägg

har kommit på varför jag inte lyckades spela högt, hade lp filtret på 35hz, spelar rent och fint då, men inte högt...
tror inte någon av oss som spelade fick sin peak under 35hz iallafall smile

Senast redigerat av twostroke (17 juni 2009)

mrlarssa
17 juni 2009 · 101 Inlägg

twostroke skrev:
har kommit på varför jag inte lyckades spela högt, hade lp filtret på 35hz, spelar rent och fint då, men inte högt...
tror inte någon av oss som spelade fick sin peak under 35hz iallafall smile

Du ser, då jävlar krämar du på i augusti då smile

StreetX_88
17 juni 2009 · 78 Inlägg

Utan att nämna några namn så tycker jag folk kan läsa vad som diskuteras innan man kommer med några dumma kommentarer smile

Full speed or nothing!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang