Bakaxel glapp!!! volvo 740 needs help!

vofloo
22 juni 2009 · 739 Inlägg

hej jag hade haft glapp i bakaxlen ett tag nu kommer hela tiden när man ska växla eller om man står på tomgång och dra kopplingen upp o ner samtidigt som du ha växel/bilen igång så hör man ett klonkande ljud bakifrån kollade lite löst under bilen idag och såg inget som va fel hmm  vad tror ni det är kardanen?

någon som har haft samma fel eller vet va det är?

Amazon_123GT Driifter;)
22 juni 2009 · 1 630 Inlägg

känn efter på kardan ifall knutkors lr hardygummit lr stödlager e kass.. de e ju lättare o se.. annars hissar du upp bilen så du får båda bakhjulen lösa i luften o så ber du en kompis snura på hjulet på ena sidan och du håller emot det andra så märker du om de finns glass i axel ifall han kan vrida på hjulet lr inte

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
vofloo
22 juni 2009 · 739 Inlägg

bakaxlen är bytt för inte så länge sen har inte burnat med den än :p + att det klonkade innan när jag hade gamla axlen på med.. sad  kan säga med att om man släpper uppkopplingen sakta så klonka det inte Tycker det är sånt irriterande ljud sad/ hoppas någon vet !!!!!!!

mvh

Senast redigerat av vofloo (22 juni 2009)

vofloo
23 juni 2009 · 739 Inlägg

ingen som vet? eller har haft detta problem??

mvh

snapshot
23 juni 2009 · 908 Inlägg

men känn på kardan? om problemet fanns innan du bytte axel så lär det ju inte vara stor chans att båda axlarna är paja ?

(Okunnig inom ämnet)

Senast redigerat av Beckstroem (23 juni 2009)

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
23 juni 2009 · 2 252 Inlägg

hady skiva eller momentstags bussningarna

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
vofloo
23 juni 2009 · 739 Inlägg

jo DEM stora bussningarna är typ torra som attans :p  kanske är det felet tongue

vofloo
23 juni 2009 · 739 Inlägg

Beckstroem skrev:
men känn på kardan? om problemet fanns innan du bytte axel så lär det ju inte vara stor chans att båda axlarna är paja ?

(Okunnig inom ämnet)

axlen jag fick tag på va typ inget glapp i + läckte ingen olja så tror den är redigt snäll körd med!.

_mattsson_
24 juni 2009 · 140 Inlägg

Det finns ju några bussningar som brukar bli slut, men be någon kolla under bilen medans du pumpar lite med koplingen så kanske det syns vart det glappar...

vofloo
24 juni 2009 · 739 Inlägg

ska kolla detta fixar just nu mitt innetak de ska bli svart.

mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang