5003
Sök

Seadoo Challanger 2000, båten går inte ordentligt.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
Någon som är insatt i dessa motorer? Sitter en Mercury V6 EFI 240HK i den.

På tomgång går den rätt bra, men "båar" ner sig när man ger full gas sen dör den.
Vi har haft borta spridarbryggan och rengjort där, mätt på själlägesgivaren osv.

Bränsletrycket ligger på 5-5.5 bar.

Det jag tycker är konstigt är att gången inte förändras något när man rycker ur spjällägesgivaren, utan den beter sig likadant med eller utan givaren i kopplad.
Testade dra ut en givare åt gången och helt plötsligt så går det att varva upp till 8000 rpm men den går lite ojämnt, iofs har vi inte båten i vatten så vi får inte motstånd riktigt.

Vad tror ni som är kunniga? Årsmodell 2000. Amerikaimport.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
21 maj 2009
Grattis till en sjukt rolig maskin för det första, hade gärna haft något liknande! smile

Men om den inte går sämre när du drar ut spjällägesgivaren, kan det inte vara denna då?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Grattis till en sjukt rolig maskin för det första, hade gärna haft något liknande! smile

Men om den inte går sämre när du drar ut spjällägesgivaren, kan det inte vara denna då?

Hehe, tyvärr är det ju inte min båt. Polaren jobbar som mekaniker på en verkstad och det är en kunds båt.
Jag har varit och hjälp till idag så man har två hjärnor iaf.

Vi mätte spjällägesgivaren, ohm mätte den och den reagerar.

Det är så svårt att säga.. Vad är boxens inställningar, är den specad efter amerikanskt klimat? Vilken typ av bränsle har de kört på osv osv.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (26 juni 2009)

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 Inlägg
25 juni 2009
Tja.
Lite nyfiken. Har en polare med samma båt.
Har liknande problem samt startsvårigheter.
Fick ni ordning på den? Vad var felet? Hade även den startproblem?
Mvh/ Sebastian

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 juni 2009
Trådstartare
Zebbe66 skrev:
Tja.
Lite nyfiken. Har en polare med samma båt.
Har liknande problem samt startsvårigheter.
Fick ni ordning på den? Vad var felet? Hade även den startproblem?
Mvh/ Sebastian

Är det du eller "din polare" som äger båten, syftar på e-mailet du skickat mig.

Mvh Tommy

Supraman
2 300 Inlägg
26 juni 2009
om ni tar ur kablar, vilken givare/kabel reagerar den på ett sånt sätt att den blir mer körbar.

vad e färgen på avgaserna?
blått ska den inte ryka för det indikerar att det kommer mororolja i förbränningen

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök