Angående: Bilträff i Finspång, Lidl parkeringen.

Adde Swensson
5 juli 2009 · 7 Inlägg

ett litet förslag, är inte viberga parkeringen mer lämplig? kan tänka mig att en del stör sig på att det är massa bilar och oljud i centrum
bara en tanke

Hammarslag Inläggskritiker
6 juli 2009 · 990 Inlägg

Adde Swensson skrev:

Hammarslag skrev:

Adde Swensson skrev:
surt!! konstaterat felet?
Min rasa på mantorp. båda lådan å kopplingen gav upp
dock är ny låda inhandlad kopplingen kommer på fredag specad till 880nm
då ska det nog hålla:)

din låda är det dogggringar eller vanliga synkringar? sekventiel?

Japp felet är att mekanikern gjorde en tabbe under stressens gång o sätta bultarna till kammöverfallet fel, han satte de på fel plats, det är 2olika sorters bult, en med spår för oljesmörjningen.
Så bilen klarade av ca 70mil utan smörjning till tryckarna vilket inte är så illa eller hur smile ?
Ganska milt fel ändå, bara byta styrningar ventiler tryckare, hade varit jobbigare om nåt annat gett upp.

Ska frakta ner bilen till borås i helgen igen, så får tillbaka den runt v29. Han står för alla kostnader såklart.
Nice nice, min koppling ska palla 780nm lådan nåt på 1200nm..
Det är synkringar i den.

Tråkigt när det går sönder, men ganska oundvikligt med höga effekter. ennu tråkigare när det är mek tabbe. men skönt att det inte va ¨nått värre som pajjade!
780nm koppling är ju skapligt brukar gå åt då saab brukar kunna spotta ur sig lite vrid!

synd att det inte är dogg ringar istället men det verkar ju funka fint iaf.
är sugen på dog sats till min men det kostar 57 plus moms!!!

Jo presis, fast saabmotorerna brukar vara driftsäkra ändå trots 500hk, det är när man ska över 600 de börjar trilskas lite.
hehe ja vi får se hur länge kopplingen räcker, den ihop med att komma iväg på 1ans växel är lite sisådär tongue bilen gör ju nära 100 på ettan.
Hmm vet ej om det finns doggringar till den lådan, hade nog inte velat haft det heller då min är en bruksbil och inte renodlad racebil. tongue
Trevligt min låda gick på runt 55 nåt, dyra leksaker men då håller det därefter.

Ja viberga är nog bättre nästa repa helt klart, när har du fixat din efter raset o så ?

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang