4914
Sök

Vilken ÅF har Skyllermarks kablar billigast?

660 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Hejsan

Ska byta upp mig lite vad gäller kablar men jag varkar inte hitta någon som säljer skyllermarks produkter till bra pris,

Skyllermarks ska tex ha 124 kr/m för 50 mm² men eftersom det inte går att beställa från dom (verkar det som) så måste man gå genom någon av deras ÅF (Återförsäljare) och om man då tex ska köpa från SeaSea så får man betala för deras kabel över 180 kr/m!

Måste finnas något sätt att kunna få tag på deras kabel till bra pris och inte betala 60 kr extra/meter bara för att man går genom någon annan... Någon som har ett tips?

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

Random Hero
4 047 Inlägg
18 maj 2009
ja kan fixa 7 m för 220kr, pma vid intresse

Dog food lid. Backwards

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
6 juli 2009
Här får du tag på billigare kabel; http://www.grisslehamnsdiesel.com

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

2 914 Inlägg
6 juli 2009
zovix skrev:

Mvh Magnus

du har säkert en bra kabel där men det är mer än att det ska vara koppar och ett visst mm2 mott,
jag var in på ljudshopen nord och dom sa att dom testat billiga kina kopparkablar med andra (t.ex. autoleads precition series kabel) och vad dom sa iallafall var det "stor" skillnad på en kopparkabel och kopparkabel.
har inga solklara bevis på att det stämmer men dom brukar iaf veta vad dom snackar om tongue

1 435 Inlägg
6 juli 2009
kalle_kalle skrev:
zovix skrev:

Mvh Magnus

du har säkert en bra kabel där men det är mer än att det ska vara koppar och ett visst mm2 mott,
jag var in på ljudshopen nord och dom sa att dom testat billiga kina kopparkablar med andra (t.ex. autoleads precition series kabel) och vad dom sa iallafall var det "stor" skillnad på en kopparkabel och kopparkabel.
har inga solklara bevis på att det stämmer men dom brukar iaf veta vad dom snackar om tongue

Butiken zovix länkade till säljer skyllermarks kabel..

Annars har Ljudia fin kabel (Zealum) för 149kr metern, finns i blå eller silver.

http://www.ljudia.se/bil-s82121/tillbeh … ar-c77796/
Senast redigerat av Alpinabiturbo (6 juli 2009)

2 665 Inlägg
6 juli 2009
HAHA aldrig att du kan höra skillnad på vilket +kabel du har. Bara försäljnings snack.

Den ska ha renkoppar o grov. För lågt spänningsfall!
Men även de billigaste kablarna har nog 99,9% ren koppar.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

1 727 Inlägg
6 juli 2009
Rickard-v skrev:

Du har rätt OCH fel, på dom billigaste finns det säkert 99,9% ren koppar, problemet är bara att många har väldigt lite koppar, alltså bara kopparöverdrag, då är det inte lika bra.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

6 851 Inlägg
6 juli 2009
Horsyhorse skrev:
Rickard-v skrev:

Du har rätt OCH fel, på dom billigaste finns det säkert 99,9% ren koppar, problemet är bara att många har väldigt lite koppar, alltså bara kopparöverdrag, då är det inte lika bra.

Pierre

Frågan är då om man kan kalla det för kopparkabel?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
6 juli 2009
ja köpte då mina rakt av på deras sida... totalt hamna de på över 5000kr men rätt skönt att få pressade kabelskor osv. smile Det är då till hela bilen alla kablar. batteri steg generator alla jord kopplingsprintar osv.

monterade anlsäkringar med hållaren... ¨å det var bara att slänga på allt o ha bra jordpunkter smile

jag skickade ett mail. sen hur de löste de vete fan tongue Men jag fick då grejjorna även om de tog rätt länge.

Bara att kontakta susanne på deras mail add./kontakt
Senast redigerat av pattilatti2 (6 juli 2009)

2 914 Inlägg
6 juli 2009
Rickard-v skrev:
HAHA aldrig att du kan höra skillnad på vilket +kabel du har. Bara försäljnings snack.

kan det vara skillnad på om dom har olika beläggningar??
isf ska jag ge fan i denna jävla tomas på ljudshopen.

ajja köpt är köpt. är då nöjd med mina kablar (än) iaf smile
Senast redigerat av kalle_kalle (6 juli 2009)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
6 juli 2009
kalle_kalle skrev:
Rickard-v skrev:

du ser ju hur de ser ut om du skalar kablarna tongue

2 914 Inlägg
7 juli 2009
pattilatti2 skrev:
kalle_kalle skrev:
Rickard-v skrev:

jo därför funderar jag tongue det är inte kopparfärgat.
förbättrar det ledningsförmågan? tongue

1 727 Inlägg
7 juli 2009
TT-Avant skrev:
Frågan är då om man kan kalla det för kopparkabel?

Tyvärr går det inte att göra ngt åt det, men det funkar för dom som söker "billigast".
Själv säljer jag 20kvmm billigare för att folk ska hoppa över dom klenaste.
En del vill köpa färdigt kit med block, RCA mm, med både 8, 10 eller 16 kvmm i, men låt gå för det då.

Pierre

2 914 Inlägg
7 juli 2009
Swedenrockers skrev:
Ja, om det är ren silver i kablarna. wink
kalle_kalle skrev:
pattilatti2 skrev:

jo därför funderar jag tongue det är inte kopparfärgat.
förbättrar det ledningsförmågan? tongue

haha duger inte koppar? wink

1 727 Inlägg
7 juli 2009
Swedenrockers skrev:
Ja, om det är ren silver i kablarna. wink

Ojj, där steg meterpriset! Den var kul. lolwink

Pierre

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
7 juli 2009
man betalar för kvalite tongue

sen blir de väl spänningsfall men hur mkt de tänker jag inte gå in på... men de kan va rätt mkt då man krämer på... tongue

men för hemmabruk så är de int så jävla noga tongue

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
7 juli 2009
kalle_kalle skrev:
zovix skrev:

Mvh Magnus

Så Skyllemarks 50mm2 med tänbelagda kardeler duger alltså inte? En helt underbar kabel att dra i vart fall följsam och fin samt med Skyllemarks kabelskor och press så står man med ett leende på läpparna  big_smile

Rock'n Roll

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
7 juli 2009
TenZer skrev:
kalle_kalle skrev:
zovix skrev:

Mvh Magnus

Så Skyllemarks 50mm2 med tänbelagda kardeler duger alltså inte? En helt underbar kabel att dra i vart fall följsam och fin samt med Skyllemarks kabelskor och press så står man med ett leende på läpparna  big_smile

Kan bara hålla med. Jag använder aldrig någon annan kabel än skyllermarks i mina installationer och maken till kabel att motstå korrosion får man leta efter, då jag misshandlat några rejält...

Hade dessa till batteriet i min båt. Den sjönk och iprincip det enda man kunde återanvända var just kablarna, trots att batteriet var inkopplat när båten sjönk. Kan medeela att den guldplätterade snygga kabelskon inte var vacker efteråt...

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

2 914 Inlägg
7 juli 2009
TenZer skrev:
kalle_kalle skrev:
zovix skrev:

Mvh Magnus

inget snack om skyllemarks kablar.
snackade generellt (förlåt om jag gjorde det otydligt)
ville bara fråga om det inte var skillnad på kopparkabel och kopparkabel.
(snackar nu om billig kinaskit)

Sök