Namninsamling för att hindra rivning av skatehall!för bmx och skate intreserade.

bmx
9 juli 2009 · 7 100 Inlägg

huj!
nu är det så att dom ska riva nya skatehallen i bollnäs pga av en jävla bandyarena mad

http://www.namninsamling.se/index.php?N … nvisa=namn

så här har dom skrivit:

Nya skateboardhallen (Nya Gumpels) i Bollnäs är hotad!

Lokalen är en av de 4 största i Sverige och besöks dagligen av runt 100 barn, ungdomar och äldre.

Gumpels har haft sin verksamhet i den nyrustade lokalen sedan våren 2008 men är nu redan hotade trots en ypperligt fungerande verksamhet som redan fått motta flera priser och stipendier för sin verksamhet.

Lokalen är hotad då planer finns för en ny inomhusarena för bl.a bandy.
Hela det gamla sj-området är uppköpt av kommunen för detta syfta och för att knyta ihop Bollnäs olika stadsdelar vilket självklart är ett bra syfte, men varför skall Gumpels-byggnaden tvunget rivas, som det redan satsat miljonbelopp på i upprustning på kort tid.

Arenabolaget & bandyföreningen ser helst att det är rivet innan årsskiftet för att hinna ha arenan klar till ett specifikt datum. Man är ålagda att hitta ny lokal för Gumpels verksamhet men börjar bli lite väl sent för det nu om skateboardåkarna m.fl ska kunna ha någon verksamhet under vintern.

Varför ska det gång på gång upprepas runt om i Sverige att väletablerade idrotter alltid ska få gå före skateboard o.dy som lockar en oerhört stor ungdomsgrupp och som ofta inte lockas av traditionella idrotter.

Skriv ditt namn för att stödja Gumpels verksamhet och visa att du vill att Gumpels går i första hand.


mvh

Senast redigerat av bmx (9 juli 2009)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
sirmiro Double-Unicorn Rider
10 juli 2009 · 2 486 Inlägg

Jag vet tyvärr inte om jag kan stödja det.
I detta fall anser jag att det är bra för Bollnäs att få en hall för bandy, då det är en av de största reklampelarna för orten. En bandyarena går inte att bygga var som helst då den tar mycket plats. En skatehall tar betydligt mindre plats, och skulle gå att ha på andra ställen.

Jag säger inte att det inte ska finnas en skatehall, utan att det är bättre att förhandla med kommunen om att skaffa en annan hall, dit man flyttar inventarier som ramper osv (mycket kan flyttas) och medverkar till att få fler sportanläggningar istället för att sätta sig på tvären vilket drabbar många andra.

Så mitt namn får ni tyvärr inte på listan. Diskutera med kommunen om en annan lokal istället.

Mr_dOhC
10 juli 2009 · 214 Inlägg

Lätt att jag skriver på, oavsett om det finns behov av en bandy arena eller inte. Kommunen kan gott veta att man inte ska fösa runt skate-folket hur som helst.

Åkte själv mkt för 10-15år sen, då fanns ingen lokal där jag bodde och var man än åkte klagade folk. Flera lokaler var på G men blev aldrig nåt när det väl kom till kritan, allt gick före skateboard åkande ungdomar.

Till slut, flera år efter jag slutat åka byggdes en skatepark, mkt tack vare att pingstkyrkan ställde upp med pengar, men även kommunen så klart.

Stå på er!! Ni ska om inte annat få en lika fin lokal på annat ställe!!

Rektron
10 juli 2009 · 42 Inlägg

Insamlingen har 583 Underskrifter!
Från 357 IP-adresser

Känns inte som folk har varit speciellt seriösa:p

Hamilton
10 juli 2009 · 8 873 Inlägg

Rektron skrev:
Insamlingen har 583 Underskrifter!
Från 357 IP-adresser

Känns inte som folk har varit speciellt seriösa:p

Eller så är det flera som använder samma dator, finns många familjer som "bara" har 1-dator.

Fotograf på tierpidag.se
Arradin
10 juli 2009 · 631 Inlägg

Det känns som om bandyfolket är nåååågra mer än dom 100 ungdomar som Skatear ..
Som föregående personer har sagt, Skateplats kan man flytta på .

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang