6176
Sök

Hur går man till väga för att hitta en seriös hund uppfödare?

Sanizz
11 juli 2009
Trådstartare
Nu är det bestämt, har länge gått i kretsarna att skaffa en hund. Den senaste månaderna har jag läst en hel del om hundar och kommit fram till att Engelsk bulldogg är rasen som passar mig bäst.

Nu till problemet > Vart vänder man sig för att hitta en seriös uppfödare? Kan ni rekommendera någon?

Tacksam på förhand!
Mvh Sanizz

214 Inlägg
11 juli 2009
http://www.kennel.se/ kanske kan vara nått

214 Inlägg
11 juli 2009
www.skk.se kan du kanske hitta nåt.

Finns det nån rasklubb/forum för den rasen kan det vara ett bra ställe att kika runt på.

Åk och träffa uppfödare, hundutställningar är ett väldigt bra sätt! Då får du dessutom möjlighet att träffa många olika hundar så du kan skapa dig en bra uppfattning om hur rasen är.

Blocket annonser går FET bort! om du frågar mig

Det ska ta lite tid att få köpa en valp. När man väl hittat en uppfödare så träffas man x antal ggr, dom flesta seriösa uppfödare säljer inte sina hundar till vem som helst, med det menat att dom vill träffa och lära känna dig. Återigen, gå på utställnigar! Kan mkt väl vara så att man får nobben hmm

Sen är det ju allt det där med att valpen vid hämtnig ska vara minst 8v, avmaskad, vaccinerad, besiktad med ett intyg som inte är äldre än 7 dagar m.m

Jag kan inte allt själv, då tjejen är mest insatt wink men det är mkt att tänka på!
Senast redigerat av Mr_dOhC (11 juli 2009)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 juli 2009
Precis som du gör just nu, genom att höra dig för. Åk och hör på lokala kennelklubben, olika forum osv. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Kanon..
1 473 Inlägg
11 juli 2009
FordeveR skrev:
Vilken ras har du bestämt dig för då? Blir lite lättare att tipsa om bra uppfödare om man vet de tongue

Kan du inte ens läsa igenom hela hans inlägg innan du postar?

http://vovve.net/Kennlar/ finns bland annat att kika på.

Sanizz
11 juli 2009
Trådstartare
Tack så jätte mycket alla!

Nu återstår bara sökandet smile
Mvh Sanizz

Besserwisser
263 Inlägg
11 juli 2009
Jag vet att det inte är detta du frågar efter, men...

Engelsk Bulldog är ej lämplig för någon som inte är en van vid hunduppfostran. MYCKET jobb för att du om några år ska kunna ha någon glädje av hunden.

Sök