4747
Sök

Chip volvo

gr44
11 juli 2009
Trådstartare
har en lite fundering här på att byta chip på min 850T5 just nu sitter det ett steg1 chip(vet ej märke) plus sitter det 3Tums hela vägen öppet filter och en värre turbo
till min fråga nu om ja skulle köpa http://www.blocket.se/goteborg/Trimchip … =5&w=3
detta chip skulle man märka någon skillnad? vad tror ni?

MVH

-utan 940
1 728 Inlägg
11 juli 2009
Chansa inte med en så viktig sak som chip. Köp något som är känt, t ex. Autotech.
Senast redigerat av Andreas 940 (11 juli 2009)

5 089 Inlägg
11 juli 2009
men har du satt på en större turbo så har ud väll mappat om den till just den turbon så allting är optimalt?

\Lindgren

2 452 Inlägg
11 juli 2009
och vad tror du att detta chip är...jo en kopia från autotech steg 3 som är anpassat för större turbo...är inget hemmaknåpat skit om ni tror det...

döden kommer tillbaka

-utan 940
1 728 Inlägg
11 juli 2009
turbodeath skrev:
och vad tror du att detta chip är...jo en kopia från autotech steg 3 som är anpassat för större turbo...är inget hemmaknåpat skit om ni tror det...

Det är samtidigt flera på TPC som har haft problem med dina andra chip men visst, är det en exakt kopia borde det funka.

2 452 Inlägg
11 juli 2009
o vad jag vet så är det många som är nöjda på tpc,men klart ändrar man ännu mer än vad det är anpassat för så ja då funkar det ju inte....alla som köpt 850 chip har varit nöjda en som haft problem men det var inte mitt fel så att säga utan han tryckte på fler grejer utan att anpassa med...sen ang 940 chip har folk varit nöjda där med,men man kan ju inte höja laddtryck till hur mycket som helst

döden kommer tillbaka

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 juli 2009
chippa för större turbo?   Det är ju som att sätta på grannen och hoppar ingen märker nått aka omöjligt

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

4 005 Inlägg
11 juli 2009
Man får det man betalar för. Ibland får man inte ens det.

2 452 Inlägg
11 juli 2009
ang vad för turbo har du satt på din bil?ett chip ger inte så mycket bara...ger ca 50 hk mer samnt 80 nm mer...obs detta är ca siffror på bara ett chip vad det ger...steg 1 ger ca 285 hk steg 2 ger 290hk steg 3 ger ca 320 hk...o dessa siffror gäller ju om du har downpipe som är 3tum...alltså mycket mer i effekt kommer han ju inte få med bara en större turbo...

döden kommer tillbaka

gr44
12 juli 2009
Trådstartare
okej vad det är för turbo vet ja ej tror förra ägaren sa T19
man kanske skulle åka å mappa bilen i stället?

402 Inlägg
12 juli 2009
turbodeath skrev:

Om de är en kopia så är de väl "hemmaknåpat"??
(En "äkta" kopia?lol)
Senast redigerat av Pinnenpabacken (12 juli 2009)

1 688 Inlägg
12 juli 2009
Det passar T5, T5R och T5 2.0 samt automatbilar. Det är både steg 2 och steg 3 chip beroende på om man har jt sportsystem, hur går det ihop? Mappat efter vilket? Såsa på med massa effekt och olika mottryck på olika motorer md olika volymer och olika turboaggregat?
Ger ett ladd mellan 1.0 och 1.3 står det också, varför olika ladd? Olika ladd genom registret eller varför är det så?
Hur kan ett chip vara gjort för 3 olika motorer, antar att T5 och T5R har olika turboaggregat också, men det är ju som sagt ett antagande.
Angående att det även passar bilar med automatlåda, känns det inte meningslöst att köpa ett chip som har en mapp för att ge mindre vrid för att skona en automatlåda.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

gr44
12 juli 2009
Trådstartare
http://www.blocket.se/vastmanland/Styrb … =5&w=3
kan det vara nå?
lr ska man spara pengar å köpa på BSR lr AUTOTECH?

Sök