6263
Sök

BIL STULEN Älvsbyn ÅTERFUNNEN i harads VANDALISERAD

265 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
MIn bil Mitsubishi galant gdi vart stulen på min gård i älvsbyn norrbotten varför i h!"#¤/s kan inte folk skilja på ditt och mitt Bilen hittades i harads i skogen crashad ruta spoiler skjuten motor o låda framvagn knäckt ... Dock så klantig som jag var va nycklarna i man tänker ja men i våran lilla by men nog var dom där o stal min bil . det har även försvunnit en 945 en bmw  båtmotorer o dylikt i våra trakter Härligt med självrisk på 7000 spänn förlåt om jag gnäller behövde skriva av mig och hära på gorg vet jag att jag inte är själv som har vart med om sånt hära . det är hemskt att dom har tagit BILEN men det som är värst tycker jag är kränkningen man får . och obehaget man får att man inte kan sova lugnt .
och på infarten då jag var vaken . jag lämnade bilen 22.30 och gjorde mat till 23.00 och la mig sen i soffan 23.15 gick mammas polare förbi och då var  det ingen bil där . så hon trodde att ja men han är inte hemma .
sen ringde pappa du bilen är stulen jag bara ehhh nej sen sprang jag ut o kolla infarten jajjamännn nog var den borta och har hittats vid harads . Jag kollade oljan den var nyservad innan den stals nu hade den tagit från full på stickan till inte att oljan syntes den hade dragit i sig all olja sen knacka den nånting och det var hål i lådan från sidan koppling o allt var i smulor . framdäckena helt ner nötta krockad i fronten  crashad framruta krokig framvagn och full i lera jord och allt dom hade då lämna halv tank Tack det var snällt .... Suck .
så ni som fått eran bil stulen jag lider med er ... dock det är bara en bil men iallafall det är bara principen . ajja ska inte gnälla mera ha det alla goa Gorgare hejs från norrbotten .

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
16 juli 2009
Tragiskt att det händer.
Dock skriver du själv den troliga anledningen till att stölderna ökar - folk låser inte om sig.

De flesta jag träffade under tiden jag bodde i norrland låste inte bilar, la nycklar under mattan eller på en krok just vid dörren.
Folk tror att andra är hederliga, vilket gör att det är underbart att vistas bland folket.

Dock är det allmänt känt att folk i norrland gör på detta sätt vilket lockar tjuvar, och får busungar att bara ta en bil och busa med. sad

12 086 Inlägg
16 juli 2009
Jag har en polare som bodde 1km utanför motala, de låste aldrig huset och bilnycklarna satt i bilen.
De gäller att inte fel folk får reda på sånt tongue

265 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
ni har då sant så sant jooo det är vi goa norrlänningar skämt o sido men jag hade hellre hittat bilen uppbrunnen helt än i det skick den är i dag
jooo nu har jag då beställt larm till huset o jag ska då it köpa någon bil på ett tag iallafall jag blir så less att inte folk kan skilja på ditt och mitt och vara så respektlös o inte ha nått samvete .
mvh / t

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 juli 2009
Ta det i din blogg istället smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök