5429
Sök

Audiobahn AW1200V

200 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Det blir nog koppling 1 den jag körde på i förra bilen, men tänkt bäst att höra så jag inte valde fel då innan smile. För/Nackdelar med koppling 1 gemfört med 2an ?

Hifonics är det något man vill ha i sin bil med tanke på kvalitet då alltså, hade deras  dotterbolags  eller vad det är crunch innan och det var bara strul med det steget...

Ska jag satsa på 3 vägs i dörren eller mellanregister och diskant för sig själv?
Montera 6,5" uppe i dörren kommer  tyvärr inte hända då jag inte vill göra allt för stora ingrepp som inte går att återställa vid försäljning i framtiden eller nja skulle ju gå att leta reda på nya dörrpaneler får ta mig en funderare på monteringen av 6,5".
Senast redigerat av Guldis (19 juli 2009)

21 761 Inlägg
19 juli 2009
Crunch får jag känsla av att vara ett "billigare" modell, men det har jag inget bevis för. Hifonics verkar vara mer kvalitet tycker jag. Om jag inte minns fel så har Decibel (här på forumet) använt sig av Hifonics saker, åtminstone något rejält steg. Kanske han kan svara bättre på kvaliteten hos Hifonics. smile

Ett 3-vägs kitsystem (mellan och diskant för sig) skulle vara en lösning, då kan mellanregistret sättas på dörrens övre del och man kommer ifrån glapp i ljudbilden. "Nackdelen" är förstås modifiering av dörrsida ifall det inte redan finns hål där.

Fördelen med koppling 1 är att steget ger ut mer effekt, basarna drivs sannolikt fullt ut. Nackdelen är att det drar mycket ström och kontrollen över baskonerna blir sämre än när steget belastas med 4 Ohms impedans.

Fördelen med koppling 2 är att steget som sagt får bättre kontroll över baskonerna och drar betydligt mindre ström. Nackdelen är att steget ger ut betydligt lägre effekt, basarna drivs inte fullt ut.

200 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Alltså har du fått samma intryck som mig... mitt förra gick åt skogen och sen klydda garantin som fasiken så tänkte mest skit att köra på det igen då men ska höra med "Decibel".

Får väll ta och välja koppling efter hur det blir med generatorn samt om det blir dem två kintech batterierna eller inte.

Finns tyvärr ingen högtalar infästning i dörrarna, det jag funderar på är att göra min egen variant utav " http://bodykit.nu/product.asp?product=2901 " Och vinkla upp dem lite som du säger.

Orginal sitter högtalarna nere vid pedalerna typ alltså inte på dörren utan  hjulhuset nästan...
Senast redigerat av Guldis (19 juli 2009)

200 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Framsystemet  Vad hade du valt hertz hsk-165 eller Pioneer TS-A1702C

Sök