Mazda MX-5 eller Volkswagen Golf GTI?

Kimme
31 juli 2006 · 7 Inlägg

Skall snart köpa bil men jag vet inte vilkendera jag skall köpa!? Det är så svårt när jag har stylingplaner till båda bilarna men...endå är det svårt att bestämma sig sad Kan någon ge tips om vilken bil som är bättre, för- och nackdelar? Tack så mycket!

mvh Kimme

Daniel
31 juli 2006 · 671 Inlägg

Vill du ha en rolig eller en praktisk bil?

Kimme
1 augusti 2006 · 7 Inlägg

Det är just det som är svårt! MX-5:an skulle ju vara perfekt men då får man bara en passagerare med =/ då blir de ju fight om vem som får åka med big_smile

Izual
1 augusti 2006 · 4 571 Inlägg

Miatan alla dar i veckan, turbokonvertering på den så har man en riktigt rolig liten ilsken bil smile

Sedan ser dom bra mycket bättre ut än en golf som man ser 10-20 st om dagen.

Horizon
1 augusti 2006 · 296 Inlägg

Miatan kan var en av de fulaste bilarna

nagasaki.020
1 augusti 2006 · 311 Inlägg

Horizon skrev:
Miatan kan var en av de fulaste bilarna

Problemet med miatan är att den har en sådan grym väghållning.. såg 1 drifta förbi och den tog kurvan duktigt!

jocke_
1 augusti 2006 · 264 Inlägg

miatan e ju roligare än golfen, man vänjer sig snabbt vid att bara kunna ta 1 passagerare,
dina kompisar får väll oxå skaffa bilar....

Kolla gärna in mitt Swift Sport bygge!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316637
Mitsubishi Eclipse "GS" (1996)
Kimme
1 augusti 2006 · 7 Inlägg

tack för alla svaren! Jag tror faktiskt att jag köper en mx-5 för att den är lättare och snyggare att styla...eller vad tycker ni? Ska föra min mx-5 till tuning car show 08..har ett par år tid att bygga den super snygg=) Alla styling idér och tips om vad som jag kan göra med mx-5:an är välkomna! Från bodykit till elektronik, ingen skillnad vad, allt uppskattas! smile

Mvh Kimme

Fredrik.Gustavsson
1 augusti 2006 · 2 123 Inlägg

Miatan var ju utnämt till Världens sämsta sportbil för inte så länge sen.

Kimme
2 augusti 2006 · 7 Inlägg

är det så stor skillnad om det är den första bilen? Jag tycker om mx-5:an och är det inte det som räknas? Jag tycker i alla fall att den är snygg och säkert finns det andra som tycker likadant!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang