5124
Sök

Tips på 4"-kit till Saab 9000?

1 019 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
Jag funderar på att uppgradera mina framhögtalare i min 9000CC. Jag är alltså ute efter ett kit med 4" och diskant. Detta ska drivas av huvudenheten, en Pioneer DEH-5800MP. Något extra slutsteg är inte aktuellt. I nuläget så sitter ett par 4" MDS koaxialer i 500kr klassen fram (som alltså ska bort) samt ett par DLS 962 6x9 i hatthyllan.

Jag lyssnar på det mesta men främst metal. Budget är ~1000-1400kr.

Jag har tittat mycket på DLS sortiment och främst Reference R4. Någon som har erfarenhet av dessa? Är de värda pengarna? Kommer jag få en Wow-upplevelse jämfört med de koaxar som sitter nu? (Svåra frågor.) Tips på andra kit mottages mycket tacksamt! Både DLS övriga 4"-kit samt andra märken. (Även om jag har kärat ner mej i DLS).

Lite input i ämnet från mer insatta vore guld värt!

452 Inlägg
21 juli 2009
Har monterat Dragster DS432.1 i flertalet 9000 med mycket bra resultat.
Jäkligt rockig och rolig högtalare att lyssna på.

mvh mackan

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

1 019 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
Tack för tipset!

Högtalare är nu köpta och monterade. Det blev ett par (väldigt lätt) begagnade DLS R4 till bra pris så jag kunde inte stå emot. Det blev iallafall ett klart lyft mot innan. De spelar både högre och lägre i registret än de gamla. Jag tycker dessutom att de är mycket mer "tydliga", de gamla var lite grötiga. Kan vara placebo, men jag är iaf mycket nöjd.

Sök