Angående: Turbokonvertera en Opel

jaatko
3 augusti 2006 · 8 Inlägg

känner nu att det är dags att sätta en turbo i bilen eftersom att den snart sjunger på sista versen. någon som har en bra sida för detta ? jag har en massa sidor, dock så är det mesta turbokonvertering till bmw.

jag vet på ett ungefär hur jag ska göra, men jag hade behövt någon sida där det står på ett ungefär inställningarna man ska ha, för att få ut den mesta effekten.

sen ifall någon har förslag på delar som kan använda .. för eftersom bilen är så pass gammal och jag inte tänkt ha den längre än till vinter så blir det självklart en snik konvertering.

precision
3 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

gör en eget simpelt grenrör . någon billig turbo . lite större spridare sen när du hemma smile

precision
3 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

vet inet vad de är för opel ? är de luftmängdsmätare på dom?

jaatko
3 augusti 2006 · 8 Inlägg

jo det gör det, blir allt svårare då ?

precision
3 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

nej de borde inte bli svårare, jag hade luftmängdsmätare på min e36 turbo "318is" och de gick o få de att fungera men jag gjorde en specielare med mätaren .

kan ju räcka med att spänna upp den och ställa bensin på de viset .

om du vill veta hur jag gjorde så kan jag förklaar

jaatko
3 augusti 2006 · 8 Inlägg

ifall du orkar så berätta gärna, för jag är blev lite vilsen nu smile

precision
3 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

luftmängdsmätaren skickar ju bränsle efter hur mkt klaffen är öppen\stängd sen om man öppnar locket på mätaren så kan man spänna en fjäder där som går så klaffen går trögare = mindre bränsle .

men jag gjorde så som många inte trodde att de skulle fungera

jag tog 2st orginal mätare gjorde en adapter som gick från turbo till mätarna typ som ett Y kort . så luftfiltret såg luft genom båda på de viset fick lura jag till mej mer luft .

sen spännde jag upp en ena mätaren ganska rejält och den andra orginal spänd .sen så kopplar man bara in kontakten på den ena = orginalet

fungerade riktigt fint till slut , men är lite pill.

kan lägga upp bild om du vill se hur vi gjorde adaptern  , lite svårt att förklara
hoppas du förståd mej lite iaf

jaatko
3 augusti 2006 · 8 Inlägg

förstod på ett ungefär, men jag får ingen bild i skallen.. har du en bild kan du gärna lägga upp smile eller skicka den till min mail ..

Senast redigerat av jaatko (3 augusti 2006)

precision
3 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

kommer upp en bild i mitt galleri om 5min

jaatko
3 augusti 2006 · 8 Inlägg

efter jag har sett bilden så förstår jag hur jag ska göra .. : ) tack för hjälpen med luftmängdsmätaren big_smile

precision
3 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

skitbra . har bättre bilder hitta dom inte tyvärr

jaatko
3 augusti 2006 · 8 Inlägg

det är lungt, om du hittar så är det bara att hojta till smile

nu ska jag beställa lite delar big_smile hare gött

precision
3 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

jag hitta en bild nu på hur de ser ut innan för locket om du vill se så ligger bilden snart inne på mitt galleri

jaatko
3 augusti 2006 · 8 Inlägg

tack, det uppskattar jag verkligen : )

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang