4093
Sök

VW Vento GLX TDi -95

209 Inlägg
6 juli 2005
Trådstartare
#1
Yes, någon som vet ifall det sitter 6,5" orginal i alla golf 3 / vento?


209 Inlägg
7 juli 2005
Trådstartare
#2
Har letat runt som satan, i hopp om att se massa invändiga bilder. Hittar fan inget..

Är det standard med högtalare i alla dörrar på venton?

Undrar så jävla mkt eftersom jag mest troligt köper mig en Vento imorrn.


209 Inlägg
7 juli 2005
Trådstartare
#3
Bara jag som törs skriva hära.    : )
Anyways, har fått reda på att det var 6,5" i dörrarna.
När jag (nångång nästa vecka) ska slänga in nya, modell feta, 6,5:or i dörrarna, vad bör jag tänka på? Jag har alltid varit grymt oseriös med framsystem tidigare - ingen dämpning av dörrar osv.

Ska väl in ett par DLS Iridium 6.2, eller liknande.


859 Inlägg
7 juli 2005
#4
Jag har själv haft vento diesel;-) 6,5" europakorgar passar rakt i orginaluttagen.

Skall du i med högtalare av den kalibern rekommenderar jag att du dämpar ytterlåten på dörren med minst ett lager 4 mm bitumenmatta. Dörrsidan klär du med bitumen också eller polyester och glasfiber. Helst bör man stadga upp baffeln med en MDF eller metallring. Men då får du skära bort lite små plastbitar som sitter ivägen.

Jag plastade lådor av "kartfacken". Blev ca. 4 liter och räckte skapligt till mina DLS UP6or. Men till ett par Iridium räcker det inte.

Förövrigt rekommenderar jag absolut ett trevägsframsystem i en GolfIII eller Vento.

Lycka till /Theo


209 Inlägg
7 juli 2005
Trådstartare
#5
Hejsan, får skriva ett snabbt svar är på väg till Östersund precis (74 mil neråt).

Jo, jag är som sugen på ett 3-vägs system... 6.3 kanske det blir isåfall.
Schyst att ha diskanten i a stolpen, "mellan mid:en" under framrutan, och sexan i dörren.
Ska nog köra med endast en (otroligt grym) 10:a eller 12:a, i ruskigt stabil låda.

Har du bilder på Venton så posta gärna - inspiration sökes! : )

Nej fan nu spöar frugan och bebben mej snart, måste fan börja pysa!

Mvh, Björn



Sök