3321
Sök

Snabb fråga om Sonax orange polertrissa

1 339 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Tjena, guiden om trissornas avverkning på lacken. Är det alltid färgen som avgör vilket märke det än är?

Tänkte köpa denna för SLUTFINISH men jag vill vara säker att jag köper rätt

http://www.clasohlson.se/Product/Produc … d=56263511

Och en sak till. Duger biltemas vita trissor man får med till att lägga på vax med? (Fireglaze)

PS: Tänkte köpa den blåa på autoexperten men Autoexperten i Helsingborg har inte öppet längre än till 17.00 måndag-fredag för att sedan ha stängt lördag söndag..Vem ska hinna köpa något där? hmm
Senast redigerat av Volvo740an (2 augusti 2009)

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
2 augusti 2009
Nej, det är inte alltid färgen som avgör.
Ett bra exempel på det är att det finns massor av vita trissor, vissa är stenhårda och vissa är så mjuka som Biltemas.
Trissorna du har valt funkar nog bra till slutfinish, dock har jag aldrig använt dessa trissor.
Har du några trissor att jämföra med?

Biltemas duger bra att lägga vax/lackskydd med.

mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

1 339 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Torlejf skrev:
Ett bra exempel på det är att det finns massor av vita trissor, vissa är stenhårda och vissa är så mjuka som Biltemas.
Trissorna du har valt funkar nog bra till slutfinish, dock har jag aldrig använt dessa trissor.

mvh. David.

Tackar för det mycket bra svaret..Nja här hemma har jag ju bara det jag fick med till biltemas maskin. Och så tänkte jag köpa andra trissor, vilket vart mycket svårare att hitta än jag trodde då utbudet verkar vara minimalt överallt. Får åka till mekonomen nu och jämföra där, dom har sonax vita, (svarta) och orange.

Mvh

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
2 augusti 2009
Volvo740an skrev:
Torlejf skrev:

mvh. David.

Tackar för det mycket bra svaret..Nja här hemma har jag ju bara det jag fick med till biltemas maskin. Och så tänkte jag köpa andra trissor, vilket vart mycket svårare att hitta än jag trodde då utbudet verkar vara minimalt överallt. Får åka till mekonomen nu och jämföra där, dom har sonax vita, (svarta) och orange.

Mvh

Mekonomen har även Autosmarts trissor, deras gula är en bra allround-trissa som funkar till det mesta, brukar inte vara så dyra heller.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
2 augusti 2009
Bäst är helt enkelt att du åker och klämmer lite på dem om du ändå ska till butik. Hårda/mediumhårda för poleringen och mjuka för lackskydd t.ex.

Sök