Volvo m46 låds krongel

kolvas
2 augusti 2009 · 4 001 Inlägg

Kasta den där lådan och skaffa en annan, det är inte värt jobbet att hålla på & byta packboxar o grejor i en sådan

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
2 augusti 2009 · 5 650 Inlägg

farbrorbozze skrev:

MrEricsson skrev:
tjo igen måste bumpa min egna gammla tråd då problemet är kvar typ ½ år senare  iaf och börjar störa mig extremt

provat allt som sagt här tidigare inget som har hjälpt sen fyllde man på lådan till max med olja och har man tur kan man få i 5an när den gått och försökt få i overdriven i flera mil typ att den börjat blitt varm lr nått ..

finns inga möjligheter att plocka ner den lr att volvo får pilla på den .....

några som har några ider?

Provade du byta O-ringarna jag tipsade om? då måste man dela på ODn & ta ner den... du kan säkert få en prängskiss på lådan hos volvo när du handlar delarna.

Hitta en sprängis på nätet åt dig volvo orginal-rep.bok...
http://www.volvoracing.se/volvo_700.htm klicka på överväxel typ-j
sista sidan e sprängskiss kolvarna 2&9 med ringarna 3&10 menar jag.

nope plockade aldrig ner den pga skulle aldrig få ihop den / liv i den igen då ..dumt och pilla när man inte har skillz för de

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
2 augusti 2009 · 5 650 Inlägg

kolvas skrev:
Kasta den där lådan och skaffa en annan, det är inte värt jobbet att hålla på & byta packboxar o grejor i en sådan

vilken hela lr tillstasten?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
kolvas
2 augusti 2009 · 4 001 Inlägg

MrEricsson skrev:

kolvas skrev:
Kasta den där lådan och skaffa en annan, det är inte värt jobbet att hålla på & byta packboxar o grejor i en sådan

vilken hela lr tillstasten?

hela lådan, åk till skroten och köp en, dom kan inte ta mer än 500kr för en sådan låda.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
2 augusti 2009 · 5 650 Inlägg

kolvas skrev:

MrEricsson skrev:

kolvas skrev:
Kasta den där lådan och skaffa en annan, det är inte värt jobbet att hålla på & byta packboxar o grejor i en sådan

vilken hela lr tillstasten?

hela lådan, åk till skroten och köp en, dom kan inte ta mer än 500kr för en sådan låda.

tror du man inte äns får tillsatsen för 500 kr då man kollar i laga basen ligger priserna från allt 2500 tilll 6 k för m46

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
kolvas
2 augusti 2009 · 4 001 Inlägg

MrEricsson skrev:

kolvas skrev:

MrEricsson skrev:

vilken hela lr tillstasten?

hela lådan, åk till skroten och köp en, dom kan inte ta mer än 500kr för en sådan låda.

tror du man inte äns får tillsatsen för 500 kr då man kollar i laga basen ligger priserna från allt 2500 tilll 6 k för m46

dom är fan inte kloka, jag kastade 3 sådana lådor när jag städade i våras, ring & kolla med skroten för priset på laga är inte alltid det stämmer

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
2 augusti 2009 · 5 650 Inlägg

kolvas skrev:

MrEricsson skrev:

kolvas skrev:

hela lådan, åk till skroten och köp en, dom kan inte ta mer än 500kr för en sådan låda.

tror du man inte äns får tillsatsen för 500 kr då man kollar i laga basen ligger priserna från allt 2500 tilll 6 k för m46

dom är fan inte kloka, jag kastade 3 sådana lådor när jag städade i våras, ring & kolla med skroten för priset på laga är inte alltid det stämmer

me tanke på de priserna kan man nästan köpa en 740 med m46an och ha som plocka delar bil lr nått

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
3 augusti 2009 · 6 474 Inlägg

MrEricsson skrev:

farbrorbozze skrev:

MrEricsson skrev:
tjo igen måste bumpa min egna gammla tråd då problemet är kvar typ ½ år senare  iaf och börjar störa mig extremt

provat allt som sagt här tidigare inget som har hjälpt sen fyllde man på lådan till max med olja och har man tur kan man få i 5an när den gått och försökt få i overdriven i flera mil typ att den börjat blitt varm lr nått ..

finns inga möjligheter att plocka ner den lr att volvo får pilla på den .....

några som har några ider?

Provade du byta O-ringarna jag tipsade om? då måste man dela på ODn & ta ner den... du kan säkert få en prängskiss på lådan hos volvo när du handlar delarna.

Hitta en sprängis på nätet åt dig volvo orginal-rep.bok...
http://www.volvoracing.se/volvo_700.htm klicka på överväxel typ-j
sista sidan e sprängskiss kolvarna 2&9 med ringarna 3&10 menar jag.

nope plockade aldrig ner den pga skulle aldrig få ihop den / liv i den igen då ..dumt och pilla när man inte har skillz för de

Du är smart du som inser att du inte kan ( finns ju många som "tror" dom kan menar jag big_smile Själv pillar jag gärna sönder saker men får då oftast ihop dom igen med, kan ju bero på att jag jobbar som lastbilsmekaniker....

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang