4397
Sök

Reflexer vart ska jag sätta dom så det ser snyggt ut och vart man måste fästa på en e39 sedan?

191 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
hej har köpt bakljus från hova o satt på dom på min e39 ni ser bilder och jag fick även med reflexer som jag måste fästa för det ska kunna vara godkänt så nu undrar jag vart jag ska fästa dom så det ser snyggt ut o vart man måste fästa dom tacksam för svar / henrik

FreddeK
4 augusti 2009
Vad är det för reflexer, stora? verkar ju inte kunna bli snyggt om du måste kladda dit reflexer också tyvärr.

191 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
FreddeK skrev:
Vad är det för reflexer, stora? verkar ju inte kunna bli snyggt om du måste kladda dit reflexer också tyvärr.

jag vet men ett måste om de ska va lagliga... de är inte så jätte stora funderar på att sätta rakt nedanför men vill inte förstöra laken eller dyligt heller..

BMW fantast
1 172 Inlägg
4 augusti 2009
varför måste du ha reflexer? räcker det inte att ha färgade lampor så ljuset blir rätt färg? tycker det låter konstigt.

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

8 929 Inlägg
4 augusti 2009
AeroMalm skrev:
varför måste du ha reflexer? räcker det inte att ha färgade lampor så ljuset blir rätt färg? tycker det låter konstigt.

Det är lag på reflex.

Fotograf på Tierp iDag

191 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
AeroMalm skrev:

det stod inne på hova och det är lag...

VW-nörd?
4 332 Inlägg
4 augusti 2009
Fick me nå reflexer till min gamla Golfs lampor, sket i o sätta dit dom o den gick minsann igenom besiktningar och inge gnäll från någon.
Fast vette tusan om de reflekterade eller inte när den inte var påslagen.
Kan ju vara skönt att inte bli påkörd när den står parkerad smile
Går dom inte o trycka på insidan av glase på nå vis då? Kanske e meckigt.

BMW fantast
1 172 Inlägg
4 augusti 2009
Hamilton skrev:
AeroMalm skrev:

Det är lag på reflex.

jag har inga reflexer på mina baklyktor och jag ser inga på din saab heller!? så vad är det för reflexer?? ska inte glaset vara reflekterande på nåt sätt isf?

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

191 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
Mortalis skrev:
Fick me nå reflexer till min gamla Golfs lampor, sket i o sätta dit dom o den gick minsann igenom besiktningar och inge gnäll från någon.
Fast vette tusan om de reflekterade eller inte när den inte var påslagen.
Kan ju vara skönt att inte bli påkörd när den står parkerad smile
Går dom inte o trycka på insidan av glase på nå vis då? Kanske e meckigt.

får väl se hur det går när man väl ska besikta.. men nej jag tror tyvärr inte det går:( farrar inte varför de inte byggde in reflek direkt..

191 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
AeroMalm skrev:
Hamilton skrev:
AeroMalm skrev:

Det är lag på reflex.

jag har inga reflexer på mina baklyktor och jag ser inga på din saab heller!? så vad är det för reflexer?? ska inte glaset vara reflekterande på nåt sätt isf?

här får ni en bild som ni kan se hur de ser ut

https://www1.garaget.org/gallery/archive/90909/728239_h5o6lc.jpg

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
4 augusti 2009
Dom såg inte roliga ut, köp en rulle röd reflextejp och smäll på stötfångaren eller nått, biltema har lire reflexer dom å som kanske kan passa in?

Rock'n Roll

191 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
TenZer skrev:
Dom såg inte roliga ut, köp en rulle röd reflextejp och smäll på stötfångaren eller nått, biltema har lire reflexer dom å som kanske kan passa in?

får se hur jag gör..

8 929 Inlägg
4 augusti 2009
AeroMalm skrev:
Hamilton skrev:
AeroMalm skrev:

Det är lag på reflex.

Tittar du noga så ser du den röda reflexen på min SAAB.
På din bil sitter reflexerna i dimljuset
Senast redigerat av Hamilton (4 augusti 2009)

Fotograf på Tierp iDag

www.klockren.nu
476 Inlägg
4 augusti 2009
skulle skita i att trycka dit dom hmm visst fyller dom en funktion men dom är ju as fuuuula..

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

dARKiE
5 031 Inlägg
4 augusti 2009
Tror inte det är någon fara att bli stoppad för det.

Kört med klarglaslampor i över 5år på mina bmws UTAN reflextejpen man får med.

Varit inne på bilprovning, flygande besiktning, vanliga poliskontroller utan något problem.
Men klart, vill du vara laglig så finns det snyggare tejp du kan sätta under listen som inte är sådär bred..

Men tror inte du kommer få så mycket problem om du kör utan som sagt..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

191 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
Hamilton skrev:
AeroMalm skrev:
Hamilton skrev:

Det är lag på reflex.

menar du mina?

191 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
Darkie skrev:
Tror inte det är någon fara att bli stoppad för det.

Kört med klarglaslampor i över 5år på mina bmws UTAN reflextejpen man får med.

Varit inne på bilprovning, flygande besiktning, vanliga poliskontroller utan något problem.
Men klart, vill du vara laglig så finns det snyggare tejp du kan sätta under listen som inte är sådär bred..

Men tror inte du kommer få så mycket problem om du kör utan som sagt..

tack då vet jag för vill ju inte få en ombes eller dyligt men skiter nog i de fula reflexerna ändå..

8 929 Inlägg
4 augusti 2009
Henrikkarlsson skrev:
Hamilton skrev:
AeroMalm skrev:

menar du mina?

Nej inte din.
För att vara på den säkra sidan så ha reflexer vid besiktningen, onödigt att chansa och få en ombesiktning för en sådan skitsak.

Fotograf på Tierp iDag

191 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
Hamilton skrev:
Henrikkarlsson skrev:
Hamilton skrev:

menar du mina?

Nej inte din.
För att vara på den säkra sidan så ha reflexer vid besiktningen, onödigt att chansa och få en ombesiktning för en sådan skitsak.

okej

Sök