Ford Probe GT Turbo, förstabil, långtidsprojekt!

Keller Hamster
8 maj 2009 · 817 Inlägg

sunkmupp skrev:

Keller skrev:
Tips 2: Kör itne något annat stift än NGK i dom motorerna. Jag har provat dom flesta stift på svenska marknaden (standard stift) och mazda motorer mår bäst av NGK smile
Nu ahr du iofs fått stiften - gratis är gott..

Ska bli intressant att se hur du gör tryckrören smile

tack! får köra på ngk nästa gång då smile men enligt mazdamekanikern här i byn skulle dom här också fungera bra.. har du hafft av toppen på din probe? mest troligt att packningen är kass ju eftersom den läcker ganska mkt olja..

Har bara haft av ventilkåpan änsålänge. Kan säga att sitter itne den på ritkigt (du måste använda lim i kanterna) så läcker den som ett såll. Har du kunnat hitta var den läcker?

Ford Probe GT "Hamster-Racing" (1992)
sunkmupp
8 maj 2009 · 40 Inlägg

Keller skrev:

sunkmupp skrev:

Keller skrev:
Tips 2: Kör itne något annat stift än NGK i dom motorerna. Jag har provat dom flesta stift på svenska marknaden (standard stift) och mazda motorer mår bäst av NGK smile
Nu ahr du iofs fått stiften - gratis är gott..

Ska bli intressant att se hur du gör tryckrören smile

tack! får köra på ngk nästa gång då smile men enligt mazdamekanikern här i byn skulle dom här också fungera bra.. har du hafft av toppen på din probe? mest troligt att packningen är kass ju eftersom den läcker ganska mkt olja..

Har bara haft av ventilkåpan änsålänge. Kan säga att sitter itne den på ritkigt (du måste använda lim i kanterna) så läcker den som ett såll. Har du kunnat hitta var den läcker?

aha! nej har bar akollat lite snabbt på de, men jag bytade den packningen under ventilkåpan, använde dock inget lim den läcker väll kanske där fortfarande då..

Keller Hamster
8 maj 2009 · 817 Inlägg

Jag använde iofs inget lim heller men det är viktiga är att ytorna är släta och rena.

Ford Probe GT "Hamster-Racing" (1992)
sunkmupp
8 maj 2009 · 40 Inlägg

Keller skrev:
Jag använde iofs inget lim heller men det är viktiga är att ytorna är släta och rena.

jo de va dom iaf, får väll göra en motortvätt sen innan start och se om man ser vart de aset läcker tongue

Keller Hamster
8 maj 2009 · 817 Inlägg

Hehe ja det är nog lättast så.

Ford Probe GT "Hamster-Racing" (1992)
sunkmupp
13 maj 2009 · 40 Inlägg

SnowPuppy skrev:
Okej tongue men om du får lite pengar över nån gång kolla på do88.se big_smile skit bra priser wink

jo några blåa silikonböjar kommer jag inhandla så småningom smile annars är de ju inte lönt att ha icn synlig wink

sunkmupp
2 augusti 2009 · 40 Inlägg

lite nya bilder på sid 1 nu!

Matt3_
2 augusti 2009 · 449 Inlägg

Det ser bra ut smile

Keller Hamster
2 augusti 2009 · 817 Inlägg

Ser bra ut. Har fåt ut min på gatan nu wink http://www.garaget.org/?car=6696&videos
förresten, panelen mellan baklysena, vill du sälja den?

Ford Probe GT "Hamster-Racing" (1992)
sunkmupp
2 augusti 2009 · 40 Inlägg

Keller skrev:
Ser bra ut. Har fåt ut min på gatan nu wink http://www.garaget.org/?car=6696&videos
förresten, panelen mellan baklysena, vill du sälja den?

ah ser bra ut! ja visst kan du få köpa den smile

Keller Hamster
2 augusti 2009 · 817 Inlägg

sunkmupp skrev:

Keller skrev:
Ser bra ut. Har fåt ut min på gatan nu wink http://www.garaget.org/?car=6696&videos
förresten, panelen mellan baklysena, vill du sälja den?

ah ser bra ut! ja visst kan du få köpa den smile

oh nice smile Hur mycket vill du ha för den?

Klarar sig IC röret på passagerar sidan (från lampan när den fälls ner)?

Ford Probe GT "Hamster-Racing" (1992)
MrCarfreak Gasglad
2 augusti 2009 · 3 244 Inlägg

Härligt med fler probe ägare smile
Håller på att bygga om min totalt, bör lämna runt 450-500hk när jag är klar!
Har du fler bilder på motorn din?

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
sunkmupp
3 augusti 2009 · 40 Inlägg

Keller skrev:

sunkmupp skrev:

Keller skrev:
Ser bra ut. Har fåt ut min på gatan nu wink http://www.garaget.org/?car=6696&videos
förresten, panelen mellan baklysena, vill du sälja den?

ah ser bra ut! ja visst kan du få köpa den smile

oh nice smile Hur mycket vill du ha för den?

Klarar sig IC röret på passagerar sidan (från lampan när den fälls ner)?

svarade precis på ditt pm nu, jo röret tar i lite så får väl skära ut en bit i lampkåpan så ordnar de sig smile

sunkmupp
3 augusti 2009 · 40 Inlägg

MrCarfreak skrev:
Härligt med fler probe ägare smile
Håller på att bygga om min totalt, bör lämna runt 450-500hk när jag är klar!
Har du fler bilder på motorn din?

ah ja har kollat in ditt projekt men du får uppdatera nu så man får se motorbygget, ska bli intressant smile
jag har några bilder men det är inget o se haha tongue

Keller Hamster
6 augusti 2009 · 817 Inlägg

Fick delen i dag! Tackar smile Synd att pinnarna var av på ena sidan bara. Men det gör nog inget.

Ford Probe GT "Hamster-Racing" (1992)
sunkmupp
6 augusti 2009 · 40 Inlägg

Keller skrev:
Fick delen i dag! Tackar smile Synd att pinnarna var av på ena sidan bara. Men det gör nog inget.

aha de la jag inte märke till, delen låg i trunken på reservdelsbilen redan avmoterad så...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang