är Avant ett bra bilstereo märke?

meza
2 september 2007 · 35 Inlägg

tja!

tänkte köpa en Avant CD-230. Den finns på http://www.netonnet.se/. tänkte bara fråga om avant är ett bra och pålitligt märke.

Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
2 september 2007 · 741 Inlägg

bara är medveten att du får vad du betalar för

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
2 september 2007 · 5 042 Inlägg

Avant är inget bra märke.
Men du får vad du betalar för som han ovan säger

C H E V R O L E T <3
Izual
2 september 2007 · 4 571 Inlägg

Skräp kan jag säga rakt ut!

Skulle köpa lite nya högtalare och en cd till päronens bil, dom ville bara ha någonting billigt som gav ljud ifrån sig.

3 högtalarkitt har byts ut för dom har antingen spuckit i plasten eller så har dom börjat låta illa.

4 cdspelare av olika modeller från avant har vi fått men alla funkar 1-2 veckor sedan slutar dom läsa skivor, stänger av sig sporadiskt osv.

Nu har vi gett upp, dom får mina gamla mazdaoriginalprylar istället, dom både spelar bättre samt fungerar som de skall..

thell_gti CORRADOÄLSKARE
2 september 2007 · 205 Inlägg

Izual skrev:
Skräp kan jag säga rakt ut!

Skulle köpa lite nya högtalare och en cd till päronens bil, dom ville bara ha någonting billigt som gav ljud ifrån sig.

3 högtalarkitt har byts ut för dom har antingen spuckit i plasten eller så har dom börjat låta illa.

4 cdspelare av olika modeller från avant har vi fått men alla funkar 1-2 veckor sedan slutar dom läsa skivor, stänger av sig sporadiskt osv.

Nu har vi gett upp, dom får mina gamla mazdaoriginalprylar istället, dom både spelar bättre samt fungerar som de skall..

HAHAHA kan inget annat än hålla med. en polare har en sådan stereo . värsta skiten. kassetbandspelare från 70 -talet spelar bättre

Kolla min projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1290219#p1290219
RichardC Fartdåre
2 september 2007 · 378 Inlägg

Jag hade en gång en avant stereo. Och i början var ja asnöjd för den hade usb port så kunde spela från usbminnen och mp3:n och slippa alla dessa skivor i bilen. MEn den höll i ett halvår sen var den sönder. Just då var ja asnöjd med ljud och allt. Speciellt då man köpte den för 700 kr. Men nu har ja en Pioneer stereo och då tycker ja avant ljudet sög om man jämför. Men den e klart värd dom 700 kr :p

TICen är till salu säljs billigt.
MrCalle Team Autohifi!
2 september 2007 · 865 Inlägg

Avant är om jag inte är uta och cyklar helt "netonnet´s" egna bilstereo märke!
Det vill säga att de köper produkter i Asien som de sätter ett namn på och säljer det i sina butiker/internet shopar!
Avant finns nog bara i Sverige och där netonnet har sina butiker.

Lägg på ett par hundringar och köp en bättre maskin det kommer du tjäna på i längden.

Good luck!

PlumCrazy
2 september 2007 · 881 Inlägg

Nu var det kanske inte det här han frågade efter men Avants basar är det inget fel på till det pris de säljs smile

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
Tuffhaggman
2 september 2007 · 864 Inlägg

Om du ska köpa en stereo för så små pengar så är det bättre att du satsar på en med färre funktioner. Om man får så många funktioner för så små pengar så inser man snabbt att tillverkaren måste ha sparat in kostnaden på nånting i stereon(alltså alla komponenter) vilket innebär att du får en opålitlig spelare med dåligt ljud, köper du istället en med färre funktioner för samma pris så får du med största sannolikhet en spelare som fungerar bra och länge istället för en som har massa trevliga funktioner uppskrivna i manualen men inget fungerar...

twin_cam Smålänning
2 september 2007 · 7 877 Inlägg

Avant är inge bra stereo. Tro mig, du kommer att tjäna på att köpa en budgetstereo av annat märke.

Har visseligen inte så stor erfarenhet av just bilstereoapparaterna, men digitalkamerorna är skräp. En polare hade Denver (Inte avant, men samma kinaskit), och bytte till en Blaupunkt av dom billigare versionerna, och ljudet blev som natt och dag, t.ex

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
klimpan
2 september 2007 · 2 600 Inlägg

jag ha en avnts 12 tums bas den funka väldigt bra så högtalare är dom bättre på men inte bilstereo så satas på en annan stetero.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Nordmark *.*
2 september 2007 · 54 Inlägg

Avant SUGER! Köp vad som helst MEN INTE AVANT! Har sjlv avant 6/9'or och de låter fanimej sämre än mina Sony 5.25" högtalare (och nej, det beror inte på slutstegs-inställningar)! Kommer slänga skiten när ja skaffat nya, köp hellre något annat billigt märke.

Gó?
jocke_gronberg
10 augusti 2009 · 4 586 Inlägg

Drar liv i denna gamla tråd

hittade ett paket och ska höra vad ni tycker om det?

kostar inte mer än en bra cd enhet måste låta därefter eller

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=957 … onRow2Left

haz165
10 augusti 2009 · 43 Inlägg

jorre83 skrev:
Drar liv i denna gamla tråd

hittade ett paket och ska höra vad ni tycker om det?

kostar inte mer än en bra cd enhet måste låta därefter eller

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=957 … onRow2Left

som du säger lär låta därefter, dvs inge vidare..
men det beror ju på hur kräsen man är..

kallabaz
10 augusti 2009 · 362 Inlägg

Jag hade en Avant i min förstabil. Den lät inte så bra, men den fungerade till det den skulle. Höll i 2 år om jag vill minnas. Har lite kontakter med den nya ägaren och det har inte varit några problem hittills med den.

Har dock för mig att Netonnet har en Sonyspelare för 1200 som spelar kanon. Köp den istället.

M_icke_
10 augusti 2009 · 3 466 Inlägg

jorre83 skrev:
Drar liv i denna gamla tråd

hittade ett paket och ska höra vad ni tycker om det?

kostar inte mer än en bra cd enhet måste låta därefter eller

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=957 … onRow2Left

En gammal vän köpte just det paketet till sin bil. har aldrig hört något värre skit. orginalsystemet är bättre!

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
agadiffen
10 augusti 2009 · 739 Inlägg

avant???? är inte det en audi kombi?big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Volkswagen Golf 4 tdi "Post räsern" (2003)
Audi a6 2,4 utan t "limo" (1998)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
10 augusti 2009 · 5 650 Inlägg

beror vell helt på hur kräsen man är .. kör avant 5.25orna i dörrna till volvon tycker de duger helt klart ...
lyckats fått väldigt bra ljud i dom tack vare jvc stereons inställningar ...
finns filmer på min sida hur de dunkar satan helt ok för de priset de kosta=D...

fast iof en sak köpa 2 högtalare än och köpa 100% allt av de märket

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
ekelund88
10 augusti 2009 · 2 656 Inlägg

MrEricsson skrev:
beror vell helt på hur kräsen man är .. kör avant 5.25orna i dörrna till volvon tycker de duger helt klart ...
lyckats fått väldigt bra ljud i dom tack vare jvc stereons inställningar ...
finns filmer på min sida hur de dunkar satan helt ok för de priset de kosta=D...

fast iof en sak köpa 2 högtalare än och köpa 100% allt av de märket

"väldigt bra ljud"  kanske för dina öron smile inte för mina iaf

sjovold Wolfman Cruisers
10 augusti 2009 · 1 258 Inlägg

ja har en avant 230 i corren å den va mycke bättre än sonyn ja hade innan :S så ja tycker inte att de e nå fel på den alls

----->Strippen S2<-----

VCRACING
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang