För det första kommer ju lådan bli större och sen så kommer det ju kräva mer av steget så se till att du verkligen har 50mm2 kabel dragen och att batteriet är i bra skick.
Jag kör 10" tsm med mutant 1.1500xxl steget, har haft lite olika lådor och de är ju klart skillnad. så du kanske skulle testa att bygga en ny låda ist? billigare om de nu skulle funka bra för dig.
Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
Så som någon påpekade så ska jag driva de med mitt Mutant 1500xxx steg. De ska leverera 1200watt rms i 2ohm men ska va mätt upp i 1500watt rms enligt vissa tester. L7 12"= 750 watt rms och L7 15"= 1000watt rms. Så att driva sakerna är inga problem. Kör 50mm strömkablar och mitt batteri är bytt nu i sommar. Har prövat förts min L7 12 i sluten 42liters låda. Dunkade riktigt bra, fin klapp i ryggen måste jag säga. Sedna prövade jag 50liters portad. De va ju8 i minsta lagret och de lät därefter. Flyttade mera luft, men kalppen i ryggen minskade rätt mycket. Funderar nu på en 15" L7 i sluten 70-80liters låda. Den borde dunka på som fan ?
Så som någon påpekade så ska jag driva de med mitt Mutant 1500xxx steg. De ska leverera 1200watt rms i 2ohm men ska va mätt upp i 1500watt rms enligt vissa tester. L7 12"= 750 watt rms och L7 15"= 1000watt rms. Så att driva sakerna är inga problem.
Ska vara upmätt till....ja, men vid vilket THD, Voltantal m.m va detta gjort? Har du konstant 14.4V till ditt steg, även när basen slår på högsta volym? Jag skulle nog oxå, som andra föreslå, testa nya låda, ändra avstämning, dämpa karossen bättre m.m INNAN du testar ny bas. Har du möjlighet att låna ett kraftigare steg, gör detta oxå. KAN vara ditt steg som är för klent.
Så som någon påpekade så ska jag driva de med mitt Mutant 1500xxx steg. De ska leverera 1200watt rms i 2ohm men ska va mätt upp i 1500watt rms enligt vissa tester. L7 12"= 750 watt rms och L7 15"= 1000watt rms. Så att driva sakerna är inga problem.
Ska vara upmätt till....ja, men vid vilket THD, Voltantal m.m va detta gjort? Har du konstant 14.4V till ditt steg, även när basen slår på högsta volym? Jag skulle nog oxå, som andra föreslå, testa nya låda, ändra avstämning, dämpa karossen bättre m.m INNAN du testar ny bas. Har du möjlighet att låna ett kraftigare steg, gör detta oxå. KAN vara ditt steg som är för klent.
Kontaktade DB Akuten inna jag köpte sakerna och dom sa jag kan driva 2stycken L7er med de steget så. Asså problemet är inte att 12" låter dåligt. Dne låter förbannat bra. Men mycket vill ha mera och då funderar mna ju på att hoppa upp en stolek på basen.
man KAN driva ja, men inte få ut max tror jag faktiskt inte.
tror inte heller man får ut max ur 2stycken L7er 12" Men jag tor jag får ur max och lite till ur en. Stget levererar 1250watt rms och basen kräver 750watt rms. Känns ju som de är en bra bit över
Om du vill så kan du prova nuvarande 12" basen i 85 liter totalt med 2 st 4" rör som är 27 cm långa, dämpmatta på innerväggarna. Beräknad avstämning är ca 40 Hz, kan kapas av med några cm i taget för att höja avstämningen successivt.