3943
Sök

Bygga avgassystem med klämmor?

Better than God \o/
1 886 Inlägg
5 augusti 2006
Svets är nog ett måste för att få till fästen etc. Sedan tror jag inte det kommer bli så kul ljud med bara en liten jappsdämpare. Inte om man vill kunna använda bilen dagligen i vartfall men det är ju upp till var och en. Jag skulle i vartfall köpt ett färdigt sportsystem. (och skitit i risdämparen)  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

LicensSvetsare
280 Inlägg
5 augusti 2006
Om du bara ska punkta så kan du lika bra ta en rutil pinne, den är mycket lättare att tända, och det kommer bli skit av det vilket som..

Slår man yxan i båten får man ro som fan!

342 Inlägg
5 augusti 2006
Trådstartare
AudiS skrev:
Om du bara ska punkta så kan du lika bra ta en rutil pinne, den är mycket lättare att tända, och det kommer bli skit av det vilket som..

Va fan menar du med det??? Varför skulle det bli skit???

LicensSvetsare
280 Inlägg
5 augusti 2006
Du menar altså att du ska punkta och sen sätta någon form av klämma över det?  Det tror inte jag på, men testa gärna, och berätta för all del hur det blev!
Gärna efter besikting också, jag blir imponerad om du får det tätt, så du klarar avgaskontroll!

Men som sagt, valet av pinne tänker jag inte diskutera närmare av onämd anledning.
Men jag kan säga såhär att det kommer inte bli någon kvalitets skillnad på rutil eller basisk pinne, men en rutil pinne tänder mycket lättare, vilket bör vara en bra fördel om du ska pungta en massa, dessutom går det att få den att brinna på lägre ampere, vilket också borde vara glädjande om du ska pungta tunna rör!

342 Inlägg
5 augusti 2006
Trådstartare
det ska nog gå, jag tror inte rigtigt du förstår hur ja ska göra men det kommer att bli tätt, kommer med mer info när ja satt dit det.

324 Inlägg
7 augusti 2006
Spännande!smile

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

342 Inlägg
7 augusti 2006
Trådstartare
Audikrille skrev:
Spännande!smile

Ska slänga på det imon, återkommer imon hur det gick.
Har varit å köpt allt nu, tror det kommer bli skit bra.

LicensSvetsare
280 Inlägg
7 augusti 2006
Nååå?

LicensSvetsare
280 Inlägg
7 augusti 2006
Vet inte varför jag inte sa det innan, det går utmärkt att svetsa rören med pinne, har jag gjort på pappersbruk....Kör på - bara!

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
7 augusti 2006
Bara o ta nå vitt rör o köra ihop de med 316LP Elekroder? Så mkt tjaffs över en så simpel grej??

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

LicensSvetsare
280 Inlägg
7 augusti 2006
Han har köppt svarta rör.... Så 316 pinnar är nog ingen bra ide.... Dessutom är det inte det lättaste man kan ge sig in på att svetsa tunna 316 rör med pinne, jag kan och säkert du också.
Men han har inte gett utrycket att han är svetsare!

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
7 augusti 2006
Bara o köra med 48orna då! Fattar inte varför han köpt svart när han ändå inte kan svetsa själv. Bättre o kört på vitt o lämnat i de nånstans o fått de riktigt gjort.

LicensSvetsare
280 Inlägg
7 augusti 2006
Håller med dig till 100%!! Om du läser vad jag skrivit tidigare så ser du det!   
Han borde defenitivt ha köpt vitt mtrl, men det är inte det jag tycker är värst!

Ok 48.00 eller Filark 70.18(är mycket bättre att svetsa med enligt mig)
Senast redigerat av AudiS (7 augusti 2006)

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
7 augusti 2006
Skulle inte tro att de funkar så kanon att svetsa med Jula pinnar? Eller vad tror du? Haha! smile
Han får väl tigga ihop de! Kan man ju göra även om man är blind...

LicensSvetsare
280 Inlägg
8 augusti 2006
haha, så sant som sagt!  Men han har skrivit något om att han inte har någon svets och inte känner någon som kan svetsa... Jag har byggt custom till 3 bilar, det värsta var till en v40, för det första så skulle det över emellan en massa saker vid bakhjulet, och sen delas och gå över till andra sidan också efter det (dubbla dämpare var ett måste med kjolpacketet) och jag kan inte tänka mig att det skulle bli bra med klämmor och jula pinnar! Eller vad tror du?? Asg

342 Inlägg
8 augusti 2006
Trådstartare
Nu ska vi inte va sånna. för det första kann jag svetsa både mig mag gas å pinne bara att jag glömt av vad det va för elektrod ja skulla använda, för det andra så är det inte lång bit dom det ska sättas rör för dämpan sitter rätt långt bak, sen vet jag en som har en mig svets om det inte blir bra, och för det tredje tycker inte jag att ni ska stå å hacka på folk, har ju inte äns börjat, hur kul e det då. Vi får se hur det blir innan ni mobbar ut mig.

Tack för mig, å ha en bra da.

342 Inlägg
8 augusti 2006
Trådstartare
Har nu satt på det och det blev skit bra, tog typ 5 timmar, jävlades lite men det löste sig, berodde på att vi va lite klantiga, annan gick det hyffsat smidigt

Läcker ingenting och sitter som berget i gummi upphägning. Det sitter as hårt med klämmor och pasta inte en skanns att det vrider sig eller läcker, så nu är det 2,5" från katten med enbart en japs på slutet. Det blev as skönt ljud, inte störande utan mer dovt, kan ju sätta in insattsen i japsen om ja vill, få se när jag kört en stund.

Om någon vet hur man lägger upp media klipp kan ja gärna skicka det till den, eller kan ja göra det om någon förklarar hur ja gör.

Sök