3602
Sök

Fundering kring NHL 2009, skillnader?

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
jag har just nu nhl 2007 och sitter här vid datorn och klurar på om jag ska köpa 2009 istället, men då undrar jag om det är så mycket bättre eller om jag ska slänga 600 kr på någonting annat..
någon som har det? som kan yttra sig lite ? big_smile
Eller ska kanske 2008 ? det är ju ganska mycket billigare just nu... Men jag vet inte smile

XBOX 360!

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
nån ? tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

956 Inlägg
26 oktober 2008
Ta en tiit på den här.
har hört att NHL 2009 skulle vara grymt bättre mot 2008..Börjar faktiskt tro på det själv med

http://www.youtube.com/watch?v=-3seuzxCtf0

eldus veldus

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
Okej smile ser grymt ut , är det någon som har det? big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

796 Inlägg
26 oktober 2008
jag har det och det är riktigt kul när man väl vänjer sig vid kontrollerna. har dock inte kört  08 men 07 och det är ju på tok mycket roligare än det. Så japp det kan jag rekommendera

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
26 oktober 2008
Har kört alla NHL sen NHL 94 med undantag för NHL 96 :$ Hockeynörd...

Stor skillnad mellan 2007 och 2008/2009.
Kontrollerna är helt ändrade mellan 07 och 08. Där styr du mer med höger styrspak. Tacklingar och skott/dribblingar sköts med den. Svårt att förklara hur, men det känns mkt mkt smidigare när man vant sig.
Sen mellan 08 och 09 är kontrollerna förfinade så de fungerar mkt bättre (återigen), med mindre irriterande buggar i kontrollerna, du får ett nytt spelläge (Be a pro) där du skapar en spelare, väljer en position och får börja i farmarligan och jobba dig uppåt för att bli proffs i NHL.
Du styr bara en spelare, typ i första person kan man säga och får order och förväntningar av din coach/manager som du måste infria annars blir du flyttad längre ner (lägre kedjor/farmarligan) eller bortbytt.

Tycker du ska satsa på 09an faktiskt. Allt är så mkt bättre, dynasty mode har inte ändrats jättemkt mellan de alla tyvärr, men allt annat.

Onlinedelen är kraftigt förbättrad på 09 mot 08 också.

Lagerhjon
178 Inlägg
27 oktober 2008
Skulle vilja tillägga att försvarsspelet kontroller har förfinats en del sedan 08an oxå. Be a Pro spelläget som Mortalis skrev om har gjort att NHL serien har gått ett antal timmar hemma hos mig nu. Tidigare var det mest kompis/dricka öl spel smile

huh?
10 427 Inlägg
27 oktober 2008
Mortalis skrev:

Hoppas att du spelade Elitserien 95 och 96 också? Gärna på Sega Mega Drive II 16bit wink
Senast redigerat av steifan (27 oktober 2008)

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:

Stor skillnad mellan 2007 och 2008/2009.
Kontrollerna är helt ändrade mellan 07 och 08. Där styr du mer med höger styrspak. Tacklingar och skott/dribblingar sköts med den. Svårt att förklara hur, men det känns mkt mkt smidigare när man vant sig.
Sen mellan 08 och 09 är kontrollerna förfinade så de fungerar mkt bättre (återigen), med mindre irriterande buggar i kontrollerna, du får ett nytt spelläge (Be a pro) där du skapar en spelare, väljer en position och får börja i farmarligan och jobba dig uppåt för att bli proffs i NHL.
Du styr bara en spelare, typ i första person kan man säga och får order och förväntningar av din coach/manager som du måste infria annars blir du flyttad längre ner (lägre kedjor/farmarligan) eller bortbytt.

Tycker du ska satsa på 09an faktiskt. Allt är så mkt bättre, dynasty mode har inte ändrats jättemkt mellan de alla tyvärr, men allt annat.

Onlinedelen är kraftigt förbättrad på 09 mot 08 också.

fan va coolt big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

VW-nörd?
4 332 Inlägg
29 oktober 2008
steifan skrev:
Mortalis skrev:

Hoppas att du spelade Elitserien 95 och 96 också? Gärna på Sega Mega Drive II 16bit wink

Elitserien 95 har jag kvar till Segat, dock aldrig kört Elitserien 96 wink

Makaronborrare
993 Inlägg
29 oktober 2008
steifan skrev:
Mortalis skrev:

Blev nästan nostalgisk nu smile
Elitserien 95 på Sega megadrive la man ju ner några timmar på.
Helt otroligt vad utvecklingen gått framåt om man jämför det spelet mot Nhl 2008 som är det senaste hockeyspelet jag köpt.
Nackdelen med Elitseriespelet var att man nnästan gjorde mål när man ville till slut.
Skar man in från sargen och rundade målvakten så blev det alltid mål tongue

831 Inlägg
15 augusti 2009
Det bästa spelet någonsin! Jag har spelat minst 1 timme per dag sedan det släpptes! Makalös skön känsla i det!

Ser fram emot NHL 2010 där man kan irritera efter avblåsningar med t ex fashwashes eller skjuta pucken på målvakten vilket i sin tur kan sätta prägel på matchen. Det är ju skitkul! Sen slå puck på volley är ju inte helt tokigt heller... men slagsmålsfunktionen vette tusan, first person lockar inte mig iaf.

http://www.ea.com/games/nhl-10

956 Inlägg
15 augusti 2009
jaa nästa NHL verkar bli grymt..Lär nog köpa ett ps3 när det kommer:p

eldus veldus

831 Inlägg
15 augusti 2009
Det var precis vad jag gjorde. Vi hade NHL 09 demon på jobbet och jag vart frälst! Var bara till att köpa PS3 och en plattv. Har spelat alla serier på vanligt PS, Supernintendo och på dator. Datorversionerna kan dom lika bra sluta att göra får det är nått makalöst dåligt.

Sök