Hej jag behöver tips och råd om vilket sportluffilter jag ska köpa till min s40 t4 -00. Jag vill verkligen ha den bästa kvaliten eftersom jag inte vill försöra motorn för mkt.
Dessutom så undrar jag om man får mer sportigare ljud från avgasröret me en sportluftfilter, det undrar jag eftersom jag nyligen har monterat en sportljuddämpare på min bil och e inte så jätte nöjd me ljudet.
ÖPPEN OCH TACKSAM FÖR ALLA FÖRSLAG SOM GÖR LJUDET PÅ MIN BIL O LÅTA SOM EN BJÖRN(GRÄLIGARE, SPOTIGARE)
kN har bra filter . byt till 3" system då låter de gött . och ett öppet filter "helst ooljat filter så inte din luftmassemätare rycker . en del säger att de inte ärnågon fara men varför ta risken ?
Jag tänkte chiptrimma bilen ändå, så varför lägga ner 7000 på hela systemet o få ynkla 5 HK, eller lägga 2000 o få samma ljud. resterande 5000 kan kan köpa 35 extra hästar av. Så hade jag tänkt mig iafall.
bmw_z skrev:
sportljuddämpare gör inte så mkt om du inte har resten SPORT = grövre rör
Jag tänkte chiptrimma bilen ändå, så varför lägga ner 7000 på hela systemet o få ynkla 5 HK, eller lägga 2000 o få samma ljud. resterande 5000 kan kan köpa 35 extra hästar av. Så hade jag tänkt mig iafall.
Eller varför inte hänga dit ett riktigt system och beställa chiptrimmning av ett högre steg (3) och få 50 hästar extra? Ännu bättre