4394
Sök

Sportluftfilter (tips)!

57 Inlägg
6 augusti 2006
Trådstartare
Hej jag behöver tips och råd om vilket sportluffilter jag ska köpa till min s40 t4 -00. Jag vill verkligen ha den bästa kvaliten eftersom jag inte vill försöra motorn för mkt.

Dessutom så undrar jag om man får mer sportigare ljud från avgasröret me en sportluftfilter, det undrar jag eftersom jag nyligen har monterat en sportljuddämpare på min bil och e inte så jätte nöjd me ljudet.

ÖPPEN OCH TACKSAM FÖR ALLA FÖRSLAG SOM GÖR LJUDET PÅ MIN BIL O LÅTA SOM EN BJÖRN(GRÄLIGARE, SPOTIGARE) wink

mvh

/D

2 652 Inlägg
6 augusti 2006
kN har bra filter . byt till 3" system då låter de gött . och ett öppet filter "helst ooljat filter så inte din luftmassemätare rycker . en del säger att de inte ärnågon fara men varför ta risken ?

57 Inlägg
6 augusti 2006
Trådstartare
va menar du me o byta till 3 system?. Kan du ge mig några tips om var jag kan hitta kn:s luftfiltrar(billigast), det enda jag vet e stylingbutiken.

tack för svaret

/D

Dude
197 Inlägg
6 augusti 2006
byta avgassystemet till 3"

Ät aldrig snö som blivit gul!

57 Inlägg
6 augusti 2006
Trådstartare
Granholm skrev:

Har nyligen bytt till sportljuddämpare. Redan slösat 2000 på det, känns lite onödigt o byta till hela sytemet.

260 Inlägg
6 augusti 2006
köp delar och bygg själv. smakar det så kostar det.

styling har egentligen bara med pengar att göra.

2 652 Inlägg
7 augusti 2006
king_david skrev:
Granholm skrev:

Har nyligen bytt till sportljuddämpare. Redan slösat 2000 på det, känns lite onödigt o byta till hela sytemet.

KN går nog inte få tag på mkt billigare . men du sa ju i första inlägget "Med bästa kvalite " då blir de aldrig billigt .

finns även bmc filter som inte är oljade . dom kostar 500kr . finns med 75mm anslutning och 100mm

2 652 Inlägg
7 augusti 2006
sportljuddämpare gör inte så mkt om du inte har resten SPORT = grövre rör

57 Inlägg
9 augusti 2006
Trådstartare
Får köra på K&N, hittade en butik som heter micro, hade massor av k&n:s sportluftfilter.

bmw_z skrev:
king_david skrev:
Granholm skrev:

KN går nog inte få tag på mkt billigare . men du sa ju i första inlägget "Med bästa kvalite " då blir de aldrig billigt .

finns även bmc filter som inte är oljade . dom kostar 500kr . finns med 75mm anslutning och 100mm

57 Inlägg
9 augusti 2006
Trådstartare
Jag tänkte chiptrimma bilen ändå, så varför lägga ner 7000 på hela systemet o få ynkla 5 HK, eller lägga 2000 o få samma ljud. resterande 5000 kan kan köpa 35 extra hästar av. Så hade jag tänkt mig iafall.

bmw_z skrev:
sportljuddämpare gör inte så mkt om du inte har resten SPORT = grövre rör

5 710 Inlägg
9 augusti 2006
king_david skrev:
Jag tänkte chiptrimma bilen ändå, så varför lägga ner 7000 på hela systemet o få ynkla 5 HK, eller lägga 2000 o få samma ljud. resterande 5000 kan kan köpa 35 extra hästar av. Så hade jag tänkt mig iafall.

Eller varför inte hänga dit ett riktigt system och beställa chiptrimmning av ett högre steg (3) och få 50 hästar extra? Ännu bättre  cool

MVH Jonas
..............

Fjant
187 Inlägg
9 augusti 2006
känns som att du kan chippa till steg 8 om du känner för det, så länge inte resten av bilen har anpassats kommer du aldrig få ut maximal effekt...

Alzheimers - New Friends Everyday!

2 652 Inlägg
9 augusti 2006
andast skrev:
känns som att du kan chippa till steg 8 om du känner för det, så länge inte resten av bilen har anpassats kommer du aldrig få ut maximal effekt...

håller med föregående talare . man kan inte plocka hur mkt effekt som helst med ett orginal system .

Sök