Mindre reg-plåt?

_Ozzy_
17 augusti 2009 · 186 Inlägg

Har varit inne på vv och kollat lite ang dehär med att få en mindre regplåt då... Och dom säger ju att man måste ha en bra annledning för att få ut mindre plåtar. Och tittat runt här på g.org så är det ju mycket folk som har de. Så nu undrar jag: vad sa ni till dom på vv? Har ni nå bra tips på vad man kan ge för annledning?  cool




(kanske inte så väl skrivet, men klockan är halv två en måndag morgon roll)

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
17 augusti 2009 · 6 170 Inlägg

Säker på att folket med bilarna du kollat på har fått en liten skylt godkänd ??

Dom flesta kör ju bara med en sk "funplate" eller "showplate" istället. Samma utseende (om man vill) men det är oftast en dekal man bara klistrar på bilen.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
t5henke
17 augusti 2009 · 111 Inlägg

Att funplate och showplate är olagligt kanske ska tilläggas. Precis som att köra utan enligt farbror blå.

Nizzura Man blir ensam om man vill ha hela.
17 augusti 2009 · 174 Inlägg

Jag ringde till Transportstyrelsen och pratade lite med en kille där, var lugn och saklig. Lade fram problemet att den breda skylten inte passar, han sa att det inte gick att beställa en liten skylt direkt utan att jag skulle skicka in en bild så de kunde fatta ett beslut.

Jag mailade två bilder, med text att efter samtal med X på Transportstyrelsen skulle skicka in bilder för beslut. Det tog tre dagar sen fick jag brev där det hade beviljat ansökan och två dagar senare låg den lilla skylten i brevlådan.

Tydligen hade jag väldig tur enligt vissa, om det är sant eller inte har jag svårt att svara på. Men på mitt registreringsbevis står det numera "Skyltformat bak: LITEN". smile

0771 - 503 503 är telefonnr till Transportstyrelsen.

Åka kollektivt är, att åka med personer man inte vill umgås med,
på en tidpunkt som inte passar och till en plats man inte vill åka.
Nissan 350Z GT "Kuroi" (2006)
alain www.bimmerpower.org
17 augusti 2009 · 3 995 Inlägg

Bra att du fick lösning med den lilla reg plåt, det är inte alla som får det.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
volvoentusiasten
17 augusti 2009 · 4 005 Inlägg

Nizzura skrev:
Jag ringde till Transportstyrelsen och pratade lite med en kille där, var lugn och saklig. Lade fram problemet att den breda skylten inte passar, han sa att det inte gick att beställa en liten skylt direkt utan att jag skulle skicka in en bild så de kunde fatta ett beslut.

Jag mailade två bilder, med text att efter samtal med X på Transportstyrelsen skulle skicka in bilder för beslut. Det tog tre dagar sen fick jag brev där det hade beviljat ansökan och två dagar senare låg den lilla skylten i brevlådan.

Tydligen hade jag väldig tur enligt vissa, om det är sant eller inte har jag svårt att svara på. Men på mitt registreringsbevis står det numera "Skyltformat bak: LITEN". smile

0771 - 503 503 är telefonnr till Transportstyrelsen.

Trevligt, det är så där man ska gå tillväga!

Fin bil för övrigt, jag kan förstå problemet att få plats med en vanlig plåt/euplåt där!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang