Går de å fräscha upp lyktorna fram

Pro_fxr jobbar påre
18 augusti 2009 · 751 Inlägg

Jaahtjena IGEn:D

tänkte höra om nån har nå bra tips och om de går att typ "slipa" framlyktorna på bilen..med typ nå våtslippapper...de har alltså börja bli nå stenskott på de..inga grova. (dessa har ja inte tänkt att dom ska försvinna helt men.) sen har de blivit som lite blästrat..går det att typ slipa på nå sätt så de blir fräschare?smile

Audi A5 (2008)
VWGOLFR32 Avstängd
18 augusti 2009 · 73 Inlägg

Pro_fxr skrev:
Jaahtjena IGEn:D

tänkte höra om nån har nå bra tips och om de går att typ "slipa" framlyktorna på bilen..med typ nå våtslippapper...de har alltså börja bli nå stenskott på de..inga grova. (dessa har ja inte tänkt att dom ska försvinna helt men.) sen har de blivit som lite blästrat..går det att typ slipa på nå sätt så de blir fräschare?smile

Du kanske kan köpa nytt glas? smile

Pro_fxr jobbar påre
18 augusti 2009 · 751 Inlägg

njaa vet inte om de finns som reservdel.och finns de lär de säkert kosta multum:O

de är ju plast så man tkr ju att de borde gå:S

Audi A5 (2008)
Brådhis * Voff voff *
18 augusti 2009 · 10 291 Inlägg

Autosol + tålamod och/eller polermaskin bör hjälpa enligt vad jag hört!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
volvoentusiasten
18 augusti 2009 · 4 005 Inlägg

Pro_fxr skrev:
njaa vet inte om de finns som reservdel.och finns de lär de säkert kosta multum:O

de är ju plast så man tkr ju att de borde gå:S

Beror på vad du menar med multum?
Jag köpte nytt glas för 350kr tror jag. Kommer inte ihåg vilken webbutik.

@nDerS
18 augusti 2009 · 74 Inlägg

Våtslipa med 2000 papper tills du tycker du fått bort de prickar du vill ha bort, sen är det bara o ta autosol eller riktigt grov rubbing, sen finrubbing, polish och sist vax. Gjorde det på en BMW 530 -07a igår, vart som nya smile

MVH
Anders

Sponsorer: TM Tuning Bilvårdsgrossisten Meguiars Degfabriken Joakimrissveds.com Wiklunds Glas
Falu Billackering
Pro_fxr jobbar påre
18 augusti 2009 · 751 Inlägg

@nDerS skrev:
Våtslipa med 2000 papper tills du tycker du fått bort de prickar du vill ha bort, sen är det bara o ta autosol eller riktigt grov rubbing, sen finrubbing, polish och sist vax. Gjorde det på en BMW 530 -07a igår, vart som nya smile

MVH
Anders

okej...ska ja fan testa xD...

känns lite onödigt å handla nya "glas" då de är plats.och plast brukar vara MKT lättare att fräscha till än glas=)

Audi A5 (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang