Ni som blivit tagna av civilare, vad hade de för bilar?

Xtravagant 1337
20 augusti 2009 · 1 343 Inlägg

Erikkk skrev:

The_Mechanic skrev:
V70 vinröd 2småa extraljus i fronten
V70 mörkgrå metallic 2 småa extraljus
v70 ljusgrå metallic 2 småa extraljus
855 vit utan extraljus

Detta var intressant, är det fler som lagt märke till att de oftast har extraljus av något slag?

långt ifrån alla!
dock finns det en sak som stämmer.
de är oftast emblemlösa i baken och skylthållaren är helt svart utan reklam från bilfirma som annars brukar vara där...
antennerna på taket finns också alltid..

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Krist
20 augusti 2009 · 716 Inlägg

8 timmar sedan, efter man varit på gröna lund. Stoppad av en 7 sitsig av något märke. 2800kr bot för en liten sträcka med min tunga fot... Hade varit 3200 men prutade litegrann roll
Den dagen var dyr...


[Redigera] Måste tilllägga att min brorsa smet från polisen på sin R1, vurpa i 180km/h bröt 2 revben. Han blev av med lappen i 30!! månader och fick betala 12tusen i böter, dels för smitningen, och trädet som skadades, etc...

Senast redigerat av Krille_A4 (20 augusti 2009)

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
Xtravagant 1337
20 augusti 2009 · 1 343 Inlägg

Krille_A4 skrev:
8 timmar sedan, efter man varit på gröna lund. Stoppad av en 7 sitsig av något märke. 2800kr bot för en liten sträcka med min tunga fot... Hade varit 3200 men prutade litegrann roll
Den dagen var dyr...

hur gör man när man prutar??
trodde nämligen det var fast pris och inte en summa som polisen själv kan bestämma..

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Krist
20 augusti 2009 · 716 Inlägg

Xtravagant skrev:

Krille_A4 skrev:
8 timmar sedan, efter man varit på gröna lund. Stoppad av en 7 sitsig av något märke. 2800kr bot för en liten sträcka med min tunga fot... Hade varit 3200 men prutade litegrann roll
Den dagen var dyr...

hur gör man när man prutar??
trodde nämligen det var fast pris och inte en summa som polisen själv kan bestämma..

Dom ville ge mig 3200 för dom ansåg att ja körde fortare än va ja gjorde, ja övertala dom att ja int gjorde det, så dom tog ner boten ett snäpp wink

BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
Xtravagant 1337
20 augusti 2009 · 1 343 Inlägg

Krille_A4 skrev:

Xtravagant skrev:

Krille_A4 skrev:
8 timmar sedan, efter man varit på gröna lund. Stoppad av en 7 sitsig av något märke. 2800kr bot för en liten sträcka med min tunga fot... Hade varit 3200 men prutade litegrann roll
Den dagen var dyr...

hur gör man när man prutar??
trodde nämligen det var fast pris och inte en summa som polisen själv kan bestämma..

Dom ville ge mig 3200 för dom ansåg att ja körde fortare än va ja gjorde, ja övertala dom att ja int gjorde det, så dom tog ner boten ett snäpp wink

så du övertalar dom att du inte körde så fort??
du funderade inte på att neka om dom går med på att sänka boten?
antingen så har dom bevis på att du körde så fort och ger böter därefter eller så har dom inga bevis och försöker köpslå..

ett nekande i ditt fall hade nog inte varit dumt.

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Krist
20 augusti 2009 · 716 Inlägg

Dom va bakom mig rätt länge, ja trodde de va mågon mupp som ville dra en sträcka vs mig. Så att, neka hade nog inte funkat, men dom ville böta mig för 25km/h för snabbt, de e 3200. Men jag bara platta och släppte gasen så ja va alldrig uppe i mer än 20. vilket resultera i 2800...

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
Xtravagant 1337
20 augusti 2009 · 1 343 Inlägg

Krille_A4 skrev:
Dom va bakom mig rätt länge, ja trodde de va mågon mupp som ville dra en sträcka vs mig. Så att, neka hade nog inte funkat, men dom ville böta mig för 25km/h för snabbt, de e 3200. Men jag bara platta och släppte gasen så ja va alldrig uppe i mer än 20. vilket resultera i 2800...

går alltid att neka.
helt uppenbart att dom inte hade bevis eftersom dom sänkte böterna..

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Krist
20 augusti 2009 · 716 Inlägg

jaja, shitt happens. Bara betala o se glad ut

blev ju inte av me lappen, de e ett plus...

Senast redigerat av Krille_A4 (20 augusti 2009)

BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
20 augusti 2009 · 6 170 Inlägg

Xtravagant skrev:

Erikkk skrev:

The_Mechanic skrev:
V70 vinröd 2småa extraljus i fronten
V70 mörkgrå metallic 2 småa extraljus
v70 ljusgrå metallic 2 småa extraljus
855 vit utan extraljus

Detta var intressant, är det fler som lagt märke till att de oftast har extraljus av något slag?

långt ifrån alla!
dock finns det en sak som stämmer.
de är oftast emblemlösa i baken och skylthållaren är helt svart utan reklam från bilfirma som annars brukar vara där...
antennerna på taket finns också alltid..

En grej att kolla efter iaf på saabar är att dom oftast är vita (om dom varit eller kommer bli "målade" bilar) och på skylthållaren så står det väldigt ofta ANA Trollhättan då dessa bilar köps nya och levereras direkt till polisen från ANA.


Har sett det "fenomenet" på ett flertal civil-saabar häromkring.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
boenana
20 augusti 2009 · 77 Inlägg

Vet iaf att dom i eslöv hyr bilar på statoil. En polare blev haffad av en corolla. Den e svår o se.

rawan92 Rekondare/Personbilsmekaniker
20 augusti 2009 · 198 Inlägg

boenana skrev:
Vet iaf att dom i eslöv hyr bilar på statoil. En polare blev haffad av en corolla. Den e svår o se.

haha de har ja aldrig hört lol har dom ingen utrustning då elr? hmm

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
20 augusti 2009 · 6 170 Inlägg

rawan92 skrev:

boenana skrev:
Vet iaf att dom i eslöv hyr bilar på statoil. En polare blev haffad av en corolla. Den e svår o se.

haha de har ja aldrig hört lol har dom ingen utrustning då elr? hmm

Det är ju heller inte helt ovanligt att dom bara knatar in hos en bilhandlare och lånar en bil en tid för att folk inte ska se att det är en snut direkt.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 augusti 2009 · 13 744 Inlägg

en röd v70R awd dock till utsendet av en v70 sniksnik

detta var några år sen dock
sist jag såg den var 2år sen
blev själv tagen av den 2002-2003

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
trippelturbo Trucker
20 augusti 2009 · 2 710 Inlägg

Blev tagen 9-5 kombi för att han tyckte att jag bytte flera filer samtidi i rusningstrafik. detta hände för månader sen.. jag sa jga hade full koll på det jag gjorde och körde inte över nåra heldragna linjer heller. ser inget dumt med det jag gjorde.. han stod där som ett frågetecken, önskade mig trevlig resa. detta påväg hem från jobbet smile

Mvh

Fart missbrukare
båge montör och hobby mekaniker
20 augusti 2009 · 2 672 Inlägg

inte blivit stoppad av någon än, men har några reg nummer i Alingsås!
bäbis blå 9-5, koppr/guld 9-5, mörk V70 med extraljus, 2 vita gamla 9-5 med extraljus, vit 855.
alla bilar är kollade på VV så dom tillhör polisen!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Larsson2k
20 augusti 2009 · 100 Inlägg

Jag har en del reg-nummer hemma som jag har tatt vid diverse ställen. är ca: 5 mån gamla, kan posta dem här! Dem flesta är i Skåne-regionen, men kan vara bra ändå..

bmx
20 augusti 2009 · 7 100 Inlägg

saab 9-5 kombi,reg nr xpn nånting
sen även en saab 9-5 sedan,inga x-lysen,inga tonade rutor eller antender,ser ut som en helt vanlig 9-5:a

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Mortalis VW-nörd?
20 augusti 2009 · 4 332 Inlägg

OM man brytt sig om att läsa alla tvåhundrasidiga trådar om civilbilar med reg nummer o hela skiten, så borde man sett vilka typer polisen använder

torpis Forummoderator
20 augusti 2009 · 10 572 Inlägg

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=4066

finns redan en lång lista att läsa ur

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang