4442
Sök

Toyota carina II -90 problem..

1 Inlägg
10 augusti 2006
Trådstartare
Tjena.

Jag har problem me min gamla skorv. Jag är totalt kass vad gäller motorer men tänkte att ni kanske kan ha nåt tips.

Min toyota går mestadels bra. Startar oftast som en klocka och går som den ska. Men typ en gång i veckan så kan man komma ut till bilen och den vägrar att starta. När man vrir på nyckeln så rycker han och hostar och skuttar och verkar må allmänt dåligt. Typ som om när en annan har satt nåt i halsen. Det kan ta typ en kvart innan han startar. När den väl går igång så kommer det ett stort jävla svart rökmoln ur avgasröret. Under tiden den beter sig så här så lyser alltid en lampa på instumentpanelen, "kontakta toyotaverkstad" ;P

Iallafall när den väl har startat så kan man köra iväg men sen kan den rätt som det är få för sig att hoppa som en jävla kanin, hosta och fräsa. Särskilt när man kör väldigt långsamt eller stannar vid ett rödljus. Ibland tappar den helt kraften och dör, även om jag ger full gas. På landsväg i hög fart så blir det sällan eller aldrig några problem.

Bilen är alltså en toyota carina II -90 och det vore ju gött om nån hade nåt tips på vad som kan va felet. Bilen servades för inte så länge sedan men samma problem var kvar både innan och efter, när olja tändstift osv var utbytt.
Senast redigerat av zoddic (10 augusti 2006)

Sök