Då trycktestar du igen, ta bort slangen vid kompressorn och koppla på luft där (tryck med dryga det du i normala fall laddar) Plugga inte vid spjällhuset utan låt den "fylla upp sig" så testar du hela kedjan från turbo--> in i motorn. Leta med såpvatten i sprayflaska.
bmw_z skrev:
har inte haft nere grenrör än .
Behöver du inte skruva ned.... Starta bilen kall och leta med hörsel, känsel och syn. Ett sprucket grenrör/turbinhus läcker alltid värst kallt och man brukar även kunna se fukt sippra ur spingorna.
Då trycktestar du igen, ta bort slangen vid kompressorn och koppla på luft där (tryck med dryga det du i normala fall laddar) Plugga inte vid spjällhuset utan låt den "fylla upp sig" så testar du hela kedjan från turbo--> in i motorn. Leta med såpvatten i sprayflaska.
bmw_z skrev:
har inte haft nere grenrör än .
Behöver du inte skruva ned.... Starta bilen kall och leta med hörsel, känsel och syn. Ett sprucket grenrör/turbinhus läcker alltid värst kallt och man brukar även kunna se fukt sippra ur spingorna.