Byta mot min Bmw 523i e39 mot en Mercedes Cl500 Coupe?

BboyLuna
26 augusti 2009 · 261 Inlägg

som rubriken lyder så har jag planer på byta  till mej en MB som är i nyskick.

Mercedes Cl500 95a
326hk på 5.0liters V8
skin o massa annat plus 20"fina fälgar

någon som har/haft/kan om dom bilarna både positiva/negativa.

väldig tacksam för svar


https://www1.garaget.org/gallery/archive/74322/748709_a8paf2.jpg
planer på byta bort min bmw mot denna monster;O)va säger ni?

Me-BboyLuna
Rquired Allmänt envis
26 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

Mycket bekvämare och lyxigare bil än bmwn, klart att du skall byta egentligen. Men tänk på att en CL500 kommer kosta, den är varken billig att äga eller underhålla och går någonting sönder blir det dyrt. Är du bara beredd på detta och har ekonomi nog så smile

Folk brukar undra varför lyxbilar har haft så många ägare, det är inte konstigt alls. Folk köper dem och underskattar ägandekostnaderna, sedan måste de sälja dem för att de har helt enkelt inte råd eller är inte beredda att lägga ut så mycket pengar på en bil. Sedan köps de av en ny "äsch ryktena är överdrivna" person som säljer den igen av samma anledning. Vill bara tipsa dig så du inte hamnar under den kategorin smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
LocKtar Herr
26 augusti 2009 · 1 722 Inlägg

Riktig glidarbil, sjukt fräsch är den.

Men som ovanstående talare skriver... smile

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
BboyLuna
26 augusti 2009 · 261 Inlägg

Rquired skrev:
Mycket bekvämare och lyxigare bil än bmwn, klart att du skall byta egentligen. Men tänk på att en CL500 kommer kosta, den är varken billig att äga eller underhålla och går någonting sönder blir det dyrt. Är du bara beredd på detta och har ekonomi nog så smile

Folk brukar undra varför lyxbilar har haft så många ägare, det är inte konstigt alls. Folk köper dem och underskattar ägandekostnaderna, sedan måste de sälja dem för att de har helt enkelt inte råd eller är inte beredda att lägga ut så mycket pengar på en bil. Sedan köps de av en ny "äsch ryktena är överdrivna" person som säljer den igen av samma anledning. Vill bara tipsa dig så du inte hamnar under den kategorin smile

jo visst...det är två fel på den-takluckan går ej att öppna han sa att d var någon säkring som förra ägare hade plockat bort och sen bälten när man kommer in i bilen då ska bältet komma fram av sej självt denna funkade inte heller men då sa jag om det är enkla fel så får du fixa det...för min bmw är felfri!

)men grejen är denna bilen har endast haft 4ägare och gått 25000mil..

min största fråga är bara om den är är värd 80 000kr eller mindre för killen vill ha 30tsk emellan på min 523a..känns mkt att ge men den kanske är värd så mkt.
sen är det så här att jag är såå jävla Bmw frälst och sen komma glidande i en Benz haha..

Me-BboyLuna
Mortalis VW-nörd?
26 augusti 2009 · 4 332 Inlägg

Ta reg numret o kör på bilpriser.se så kan du ju få ett hum om han ger ett hutlöst pris eller inte för bilen smile
Jag hade då inte bytt till en 25000 milare med elfel och dessutom betala extra för de

Senast redigerat av Mortalis (26 augusti 2009)

BboyLuna
26 augusti 2009 · 261 Inlägg

Mortalis skrev:
Ta reg numret o kör på bilpriser.se så kan du ju få ett hum om han ger ett hutlöst pris eller inte för bilen smile
Jag hade då inte bytt till en 25000 milare med elfel och dessutom betala extra för de

har redan kollat upp det där den värderades 68-77 000kr vid köp av privat person.

dom felen ska han fixa annars blir det inget som sakt.

visst den är riktigt fräsch men den har gått jätte långt..

Me-BboyLuna
BboyLuna
28 augusti 2009 · 261 Inlägg

någon?

Me-BboyLuna
Rquired Allmänt envis
28 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

Har den bara skötts ordentligt är 25k mil ingenting för en sådan bil. Men det är svårt att avgöra det här, det finns 25k milare som är pärlor och 12k milare som är vrak. Bäst är att du kollar den noggrant, känner du dig osäker på om du kan avgöra skicket själv. Beställ ett M-test, 1500:- är det värt smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
BboyLuna
28 augusti 2009 · 261 Inlägg

Rquired skrev:
Har den bara skötts ordentligt är 25k mil ingenting för en sådan bil. Men det är svårt att avgöra det här, det finns 25k milare som är pärlor och 12k milare som är vrak. Bäst är att du kollar den noggrant, känner du dig osäker på om du kan avgöra skicket själv. Beställ ett M-test, 1500:- är det värt smile

enligt säljaren är den i toppskick har servat den väl..25 000kr emellan plus min bil kom vi fram till..men har har juhh två fel det ena är att bälterna inte kommer fram av sig självt..man kan ta på sig bältet o så men det elektroniska..sen så tackluckan ur funktion..han påstår att en säkring är borta så har han blivit info.från tidigare ägaren.

vart gör man et M test`??

Me-BboyLuna
Memme I'am AWESOME..
28 augusti 2009 · 2 783 Inlägg

Bboyluna, lägg MAX 20 i mellan! Då din har rullat mindre å är välskött!

om det e hans säkring som har gått, varför åker han inte å köper ny och sätter i då? Kostar väl 20 :- ...

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
BboyLuna
28 augusti 2009 · 261 Inlägg

Memme skrev:
Bboyluna, lägg MAX 20 i mellan! Då din har rullat mindre å är välskött!

om det e hans säkring som har gått, varför åker han inte å köper ny och sätter i då? Kostar väl 20 :- ...

Min har bara rullat 20200mil och hans 25000 det är en jävla skillnad..ska snacka med han igen om han vill 20 annars får det vara!
tack för tipset;O)

Me-BboyLuna
Rquired Allmänt envis
28 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

"Trasig säkring" är troligen bara en bortförklaring, antingen är säkringen borta för att luckan inte fungerar eller så är dem borta eftersom luckan bränner säkringar på löpande band. Räkna med att den är trasig alltså, men är luckan bara hel och tät spelar inte det någon större roll.

Att bältet kommer fram av sig själv, det är inte heller något direkt viktigt för funktionen. Visst är det bekvämare än att sträcka sig efter bältet men bilen uppfyller fortfarande samma funktion. Att byta ut den armen borde varken vara svårt eller dyrt, ta en titt på skroten bara. Takluckan däremot, kan vara allt från trasig knapp till trasig motor eller att luckan satt sig.

Jag säger detsamma som ovan, lägg max 20 mellan. Men inte för att din skulle vara bättre skött eller att den har rullat mindre utan för att lyxbilar som CL500 är lättsåld som sand i Sahara i tider som dessa. Det är köparens marknad, speciellt när det gäller dyra bilar som denna.

Är bilen i toppskick som säljaren påstår tycker jag du kan strunta i de två felen, man kan inte förvänta sig att en såhär gammal bil är felfri. Är det bara två skitfel som detta trots allt är skall man vara glad, visst ska man pruta pga dem men att begära att ägaren åtgärdar dem...?

Kom överens om 20k mellan och att han försöker ordna bältesarmen, det tycker jag låter vettigt. Försök sedan se det som att bilen har vanligt plåttak, och om du får liv i takluckan är det en bonus. Ett M-test gör du hos Motormännen, ett motsvarande test finns hos SBP och kallas bildiagnos. Båda två testen går ut på att bilen gås igenom och alla fel listas, allt från oljeläckage till skönhetsfel som att en skärm varit omlackad. Är att rekommendera då du dels har ett bra underlag för att pruta, dels så uppkommer det ett allvarligt fel som de missat kan man ställa dem ansvariga till viss del.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Fredrik_Rangert Egenföretagare
28 augusti 2009 · 999 Inlägg

Byt, din E39 är inte värd mycket tyvärr (vet av egen erfarenhet) och en CL 500 kommer hålla sig mycket bättre i värde än 523'an. Din BMW är kanske värd 30 om du ska få sålt den, lägg till 25 på det så har du fått MB'n för 55.
Nu kanske du tycker jag värderar din E39 lågt men faktum är att det är mycket luft i priserna på Blocket, hade vissa problem att sälja min egen 523 -99.

BboyLuna
28 augusti 2009 · 261 Inlägg

weeeman skrev:
Byt, din E39 är inte värd mycket tyvärr (vet av egen erfarenhet) och en CL 500 kommer hålla sig mycket bättre i värde än 523'an. Din BMW är kanske värd 30 om du ska få sålt den, lägg till 25 på det så har du fått MB'n för 55.
Nu kanske du tycker jag värderar din E39 lågt men faktum är att det är mycket luft i priserna på Blocket, hade vissa problem att sälja min egen 523 -99.

jo jag har förstått det!
det är som du säger mkt luft på priserna.

Me-BboyLuna
BboyLuna
28 augusti 2009 · 261 Inlägg

Subw000fer--92 skrev:
Har du råd med bilen så.....BYT!! :

Ja det hoppas jag att jag har hahaha;O)

Me-BboyLuna
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang