5721
Sök

Utan lgh Student.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
Hej jag vet inte om någon mer än mig har samma problem här på garaget.  just nu bor jag i malmö och började precis i Högskolan KTH i Stockholm. de går INTE o hitta lägenhet. idag tåg jag tåget kl 5 på morgonen för att komma till skolan och på väg hem igen nu till malmö . så här kan man inte göra.
någon som har råd. lr nån ni känner som känner som känner har ngn lägenhet som går o hyra .. tack för hjälpen:(

DFFL
9 020 Inlägg
25 augusti 2009
Kanske du borde tänkt på INNAN du började plugga...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
det gör man väl inte . man söker ju till minst tre ställen , sökte i skåne o lite över allt. önska man kunde bestämma vart man skulle plugga

DFFL
9 020 Inlägg
25 augusti 2009
Googlade "Rum att hyra".
Första träffen var Hyrarum.se.
Sökte i Stockholm, fick 135 träffar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Googlade "Rum att hyra".

ja skrev tråden för hjälp inte för du ska försöka spela smart . jag har redan sökt och om du trycker mer info ser du att de flesta har Tillträde 15/12 och senare.
Senast redigerat av Abeed (25 augusti 2009)

DFFL
9 020 Inlägg
25 augusti 2009
Abeed skrev:
FireTraXX skrev:
Googlade "Rum att hyra".

ja skrev tråden för hjälp inte för du ska försöka spela smart . jag har redan sökt och om du trycker mer info ser du att de flesta har Tillträde 15/12 och senare.

Då får du väl säga det.

Russel Crowe, Gladiator.

4 005 Inlägg
25 augusti 2009
Ta in på vandrarhem tills du har hittat en studentlägenhet...

Det är väl inte som att du fick antagningsbrevet igår eller hur.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
linuslinje skrev:

Fick samtal i fredags från VHS . om att var ngn som tacka nej och ja va nästa.

Serviceledare Bravida Ventilation
191 Inlägg
25 augusti 2009
Jag har en lägenhet som jag tänkt hyra ut i andra hand. Ligger i Saltsjöbaden ca 20min från slussen med tåget. PMa om det är intressant.

4 005 Inlägg
25 augusti 2009
Abeed skrev:
linuslinje skrev:

Fick samtal i fredags från VHS . om att var ngn som tacka nej och ja va nästa.

jaha, jag skriver om firetraxx skrev. "Då får du väl säga det."

meen, ta in på vandrarhem du, finns en del runtomkring. kolla utanför tullarna så hittar du lite billigare, eller fråga kurskamrater om de vet någon tillfälligt..

blacken
25 augusti 2009
Botkyrka byggen har så att flera studenter kan hyra en kvart tillsammans..

Sanizz
26 augusti 2009
Abeed skrev:
Hej jag vet inte om någon mer än mig har samma problem här på garaget.  just nu bor jag i malmö och började precis i Högskolan KTH i Stockholm. de går INTE o hitta lägenhet. idag tåg jag tåget kl 5 på morgonen för att komma till skolan och på väg hem igen nu till malmö . så här kan man inte göra.
någon som har råd. lr nån ni känner som känner som känner har ngn lägenhet som går o hyra .. tack för hjälpen:(

Tjena, enligt nyheterna så är det ca 1 års väntetid på studentlägenheter i Stockholm.
Senast redigerat av Sanizz (26 augusti 2009)

blacken
26 augusti 2009
Sanizz skrev:
Abeed skrev:

Tjena, enligt nyheterna så är det ca 1 års väntetid på studentlägenheter i Stockholm.

Men det finns alternativ i Stockholm.
http://www.botkyrkabyggen.se/CM/Templat … 51a531783e

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
27 augusti 2009
KTH har en bra sida för sånt:
http://www.kth.se/student/bostad
Om du tittar uppe till vänster i menyn så hittar du: http://www.kth.se/student/bostad/formedling

Andrahandskontrakt på massa studentlyor, folk som pluggar en termin eller ett år utomlands som hyr ut typ.

Välkommen till en grym skola hur som helst, är du intresserad av racing så kan du få vara med i KTHRACING, vi ska snart börja söka folk för bygget av årets formelbil. (Vi kommer synas rätt bra så du lär inte missa att anmäla dig.)

Egenföretagare
999 Inlägg
27 augusti 2009
Packa det nödvändigaste i en stor väska och sov över hos nyblivna studentkompisar, be faddrar om hjälp, va aktiv under insparken, festa lite osv så träffar du säkert massa trevligt folk du kan krascha hos tillfälligt!

Och ni smartskallar, det är inte så lätt att planera när man får antagningsbeskedet i sista stund!!
Senast redigerat av weeeman (27 augusti 2009)

Pekabow i can see u
644 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
FL3JM skrev:
KTH har en bra sida för sånt:
http://www.kth.se/student/bostad
Om du tittar uppe till vänster i menyn så hittar du: http://www.kth.se/student/bostad/formedling

Andrahandskontrakt på massa studentlyor, folk som pluggar en termin eller ett år utomlands som hyr ut typ.

Välkommen till en grym skola hur som helst, är du intresserad av racing så kan du få vara med i KTHRACING, vi ska snart börja söka folk för bygget av årets formelbil. (Vi kommer synas rätt bra så du lär inte missa att anmäla dig.)

tack för hemsidan ,.. kommer ringa många imorron
och visst ska ja anmäla mig på det:smile

tusen tack för hemsidan

Pekabow i can see u
644 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
weeeman skrev:
Packa det nödvändigaste i en stor väska och sov över hos nyblivna studentkompisar, be faddrar om hjälp, va aktiv under insparken, festa lite osv så träffar du säkert massa trevligt folk du kan krascha hos tillfälligt!

Och ni smartskallar, det är inte så lätt att planera när man får antagningsbeskedet i sista stund!!

tack för du står vid min sida:)  ibland känner man sig dum när man ta beslut att plugga ändå ,,,
ska ta det som gott råd o inte ge upp

1 814 Inlägg
29 augusti 2009
Varför skulle du ge upp? Bara att leta bostad, det kommer vara värt det sen när du fixat en bostad och kan bo där under pluggtiden! smile

Har du inga släktingar/kusiner i STHLM-området?

Pekabow i can see u
644 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
expect1991 skrev:
Varför skulle du ge upp? Bara att leta bostad, det kommer vara värt det sen när du fixat en bostad och kan bo där under pluggtiden! smile

Har du inga släktingar/kusiner i STHLM-området?

det är jobbigt somfan.. ne har bara föräldrar i helsingborg sen har vi våra släkt utomlands...

Muttley
30 augusti 2009
Tält från biltema smile

Sök