6110
Sök

Lägga igen låset till bagageluckan

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
14 augusti 2006
Trådstartare
Vill ha min baklucka så clean som möjligt och skulle behöva lite tips om hur man på bästa sätt lägger igen låset till bakageluckan på, funkar det med glasfiberväv bara?

3 627 Inlägg
14 augusti 2006
laazy skrev:
Vill ha min baklucka så clean som möjligt och skulle behöva lite tips om hur man på bästa sätt lägger igen låset till bakageluckan på, funkar det med glasfiberväv bara?

Rekomenderar att du svetsar, visst det går ju att plasta men risken att det spricker är väldigt stor! Ska du göra det, gör det riktigt då;)

Falk out

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
14 augusti 2006
Trådstartare
Jooo, svetsa igen det skulle ju helt klart bli hållbarast, men jag har ingen tillgång till svets. Hålet är ju inte alls stort ca 2.5x2.5 cm så det borde ju inte bli så stor påfrestning? eller?

2 652 Inlägg
14 augusti 2006
eftersom du öppnar\stänger luckan så tror jag inte på något annat än o svetsa .
polaren som la igen sin på hans golf  , lämna in sin lucka o fick den svetsad billigt

3 627 Inlägg
14 augusti 2006
Men då tar du å åter till en plåtslagare, han kan inte ta många kronor för det jobbet.

Känner du ingen mä svets annars då?

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
14 augusti 2006
Trådstartare
Ska kolla runt lite efter svets, har för mig att en kompis till pappa har svets.
En sak till,vill även ta bort strålkastarspolarna ifram och lägga igen hålen, då lämpar sig plastning bäst va?
Senast redigerat av laazy (14 augusti 2006)

3 627 Inlägg
14 augusti 2006
laazy skrev:
Ska kolla runt lite efter svets, har för mig att en kompis till pappa har svets.
En sak till,vill även ta bort strålkastarspolarna ifram och lägga igen hålen, då lämpar sig plastning bäst va?

Tanke på att dem sitter i din stötfångare, som är tillverkad i plats så kan du faktiskt inte göra så mkt annat än att plasta! Ganska svårt att svetsa i plats;P

Men om jag förstog saken så ska du göra bilen cleanare? Isåfall borde du plocka bort ribborna i den nedre grillen, alltså den som sitter i stötfångaren.

Falk out

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
14 augusti 2006
Trådstartare
Joo, har funderat på att plocka bort dom och ev plasta ihop frontläppen med resten av fronten, mitsu emblemet i fram åker nog bort det med rätt så snart.
Senast redigerat av laazy (14 augusti 2006)

9 108 Inlägg
14 augusti 2006
yapp svetsa är det enda alternativet om man inte vill ha insjunkningar i lacken..

Sök