Enligt samlare får en "samlarbil" inte varit skruvad på överhuvudtaget förutom byte av slitdelar då dom tappar helt sjuka summor i värde. En samlare som vet vad han är ute börjar alltid att titta inne i bilen efter märken på skruvar och om det finns anlag till rost under skruvskallarna, då det är ett bra bevis på att man har skruvat ur just den skruven. På nyare bilar (som i ditt fall) kollar man också efter om det är orginalclips i inredningen sitter kvar mm. Finns en lista nånstans på vad en som gås igenom när man gör en sådan inför-köp-besiktning ska se om jag kan hitta den. Men tänk på att om du skall sälja bilen som samlarbil måste du ha papper på ALLT!!!! inkl köpekontrakt gärna med visitkort från säljaren hos den första handlaren (jag skojar inte) du skall helst ha kört på samma olja/märke. När du servat bilen skall du kunna visa upp på papper vilka delar dom bytt och vilket artikelnr dom har hos levrantören.
Men som sagt jag skall försöka hitta den listan (bibeln) om vad som köpare kollar på.
MVH Martin
Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.