Undrade lite var man placerar diskanterna för å få bästa ljudbild ?

michieff ljudfantast
15 september 2009 · 1 372 Inlägg

Om du har bilen igång och spelar då blinkar lamporna ändå?

hur säker är du på att du har en riktigt bra jordmontering? Ordentligt pressade kabelskor och de får riktigt bra kontakt?

kalle_kalle
15 september 2009 · 2 914 Inlägg

ja, renslipad yta mot balkar i bilen, ordentliga kabelskor och så vidare som michieff säger.

fimpen007
16 september 2009 · 135 Inlägg

Jo,den e fin...  roll
den laddar som den ska....
batteriet är bra...
mätte förut (multimeter) på tomgång.
har för mej att batteriet visade 13.4-13.5
& bak vid steget likadant.
hade precis ökat vol. så det börjar dunka lite,då börjar lamporna blinka   sad
Jag ger snart upp hmm  inget roligt när det int funkar  madsadyikes

Toyota corolla "Hb" (1998)
matheus
16 september 2009 · 181 Inlägg

jodå, funkar gör det ju.. det basar.. och det blinkar, dax att börja ta inträde.. Disco!!! hehe
för att få ett riktigt bra svar.. kolla med dom som tävlar i de.. tex Pain här på garaget och massor med flera..  fråga dom lite snällt och så säg vad du har för gerjer å kablar och så.. är du snäll och trevlig får du säkert ett svar snabbt smile

Volvo 945 T5 "MyToy" (1991)
Rickard-v
16 september 2009 · 2 665 Inlägg

st200_timpa skrev:
denna placering är helt rekomenderad av mig personligen

kolla länk till min förra bil
http://www.garaget.org/?car=38001&image=909570

Jag skulle försöka få diskanten längre fram. Där A stolpen börja vid framrutan.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Rickard-v
16 september 2009 · 2 665 Inlägg

st200_timpa skrev:
en konding drar ju ström oxå...

så bästa effekt me en kondning är att batteriet är starkt.....
som sakt ingen kedja är starkare än......ja du vet..

kondingen har ju ingen egen ström att ge....den laddas av batteriet...

Men fördelen me en konding är att den ger slutsteget snabbare ström ....


dåligt batteri = ingen idé att ha konding

Drar en konding ström?? 
(ok i en sekund när du kopplar in den, inte annars)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
fimpen007
16 september 2009 · 135 Inlägg

Ok Tack big_smile
Har en koding på 0,5 F  gör det någon skilnad å koppla in den ???????   roll
Eller ska man satsa på en 1,0 F ???
Kann ju koppla ihop dom  hmm
Tacksam för hjälp  wink

Toyota corolla "Hb" (1998)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
16 september 2009 · 8 744 Inlägg

Rickard-v skrev:

st200_timpa skrev:
en konding drar ju ström oxå...

så bästa effekt me en kondning är att batteriet är starkt.....
som sakt ingen kedja är starkare än......ja du vet..

kondingen har ju ingen egen ström att ge....den laddas av batteriet...

Men fördelen me en konding är att den ger slutsteget snabbare ström ....


dåligt batteri = ingen idé att ha konding

Drar en konding ström?? 
(ok i en sekund när du kopplar in den, inte annars)

En kondensator är inte direkt någon evighetsmaskin som många verkar tro, tyvärr. wink För att ge ut ström så måste den även få ström. Fördelen som en kondensator har är att den kan sen ström snabbare än vad ett batteri kan, men då krävs det såklart även att den får strömmen som den behöver.

fimpen007 skrev:
Ok Tack big_smile
Har en koding på 0,5 F  gör det någon skilnad å koppla in den ???????   roll
Eller ska man satsa på en 1,0 F ???
Kann ju koppla ihop dom  hmm
Tacksam för hjälp  wink

Om du ändå har den så kan du lika gärna koppla in den, tycker jag. Den skadar ju inte direkt att ha inkopplad och om den har en display så är det ju smidigt då du enkelt kan hålla koll på spänningen. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang