6730
Sök

Baslåda Audi A4

6 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
Tjenna, köpte nyligen en Audi A4 som min första bil, så är därför inte så kunnig inom bilar och sånt, men skulle vilja ha lite bättre bas-ljud i bilen, har atm en 10" Ground Zero baslåda med ett Magnat 1000watts slutsteg och en helt ny denver dvd som stereo. Men funderar på att köpa en till baslåda för att få ännu bättre bas.

Så frågar därför er här om vilken bas ni rekommenderar att köpa, ska inte ha baslådorna på samma ställe så spelar ingen roll om det är olika sorter såvida det inte är sämre för bilen/ ljudet om det är olika baslådor. smile

MVH/ Nybliven bilägare.

1 435 Inlägg
14 september 2009
Hur menar du med att inte ha baslådorna på samma ställe? Att ha flera olika baslådor med olika element brukar inte bli speciellt bra. Vad är det för modellnamn på ditt slutsteg? Kanske är bättre att du lägger pengarna på ett bättre steg för att få mer tryck i basen. Det kan även vara din montering som brister, hur är baslådan byggd och hur är den placerad?
Senast redigerat av Alpinabiturbo (14 september 2009)

6 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
Baslådan och slutsteget ligger i bagageluckan. Slutsteget är ett Magnat 1000watts. Och det jag menar med att inte ha dem på samma ställe är att jag hade tänkt bygga in den i 'hatthyllan' i baksätet.
Och tror inte det hjälper med ett annat slutsteg för asså där är redan nu jävligt bra tryck i basen men det kan aldrig bli för mycket det är därför jag vill ha en till. smile

6 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
Tacksam för svar...

jobbar påre
751 Inlägg
16 september 2009
de som är att du har en sedan..detta gör att du stänger ute MKT av basen i din skuff...
du kan få in basen i bilen genom att göra en ny låda..en sk. bandpasslåda..
kommer spela klart mkt bättre än den gör nu... då drar du upp rören genom hatthyllan helt enkelt

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 september 2009
Eller om du har en skidlucka i bilen så kan du bygga en sluten eller portad låda som spelar genom den. Alternativt modifiera din nuvarande med en ram som gör så att de sluter tätt mot ryggstödet och inget ljudet läcker ut bakåt. Låter bra mycket trevligare från basen då och ger mer tryck! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

jobbar påre
751 Inlägg
16 september 2009
ahh de kan man oxå:) men de ja tkr är så tråkigt då är att skidluckan oftast måste vara öppen.och de känns lite "rackel" tykr ja:(...

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 september 2009
Det är sant, men då kan man göra så som jag gjort och ta bort skidluckan så har du bara ett armstöd nere och ett par basar som tittar ut i hålet. wink Då ser det ändå bra ut, tycker jag iaf.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

jobbar påre
751 Inlägg
16 september 2009
jao.men då kommer vi till de där tråkiga igen:)  då måste man alltså kasta ut en person för att de ska vara bra bas i bilen:P

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 september 2009
Nja det behövs inte, man kan åka 5 i min bil om man vrider upp basen lite extra, dom där bak får då även rätt så skaplig massage. wink Annars så tycker jag att det är en utmärkt bortförklaring för att inte ha nån som sitter i mitten och drar sina smutsiga skor över "kardantunneln". smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

6 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
Låter som ni kan er sak, men förstår inte riktigt tongue
Om någon av er skulle vilja ladda upp en bild så skulle jag varit bra mkt tacksam smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
17 september 2009
här ser det ut i min bil då dom spelar genom skidluckan. Har tyvärr ingen bild som visar Pro_fxrs idé men det är iaf en portad eller bandpasslåda under hatthyllan med rören upp genom valfria hål.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

jobbar påre
751 Inlägg
17 september 2009
http://img38.imageshack.us/img38/676/bandpass.jpg

där har du en skiss på hur de kan se ut:).
lådan behöver dock inte se ut sådär.
men de där en ganska typisk låda:)

Sök