RockMilla - Volvo 142 Busbil "Även tjejer kan bygga bil"

jippi73 Leg. Bilplågare
11 januari 2009 · 74 Inlägg

Hur går det med projektet????
Lite nyfiken på detta åk?????

Lakhea Racing do it hard.
RockMilla
25 januari 2009 · 27 Inlägg

Har varit som lite aktivitet har på ett tag!
Så tänkte dra en liten uppdatering på läget.

Tyvärr så har det ståt ganska så stil den senaste tiden pga av att man inte haft någon inkomst å inköpslistan är väldig lång. Då jag i princip står me en karossren 142 me bak- å framvagn och en 2,0t motor i å that´s it!

Men hade ju turen å komma över en -75 240 me riktigt fräsch svetsdiffad bakaxel me sänkfjädrar å bilstein dämpare. Så där har man lagt lite tid på å plocka lite man behöver som rutor å lite sånt.
Men karossen var som ett enda stort kex av rost så satte vinkelslipen i den å kapade ner den.

Sen har man slippat framvagn å börjat på å måla den..

Sen där mitt i mellan så har garaget fått sig lite vit färg å varit ett jäkla stökande där. Men nu är de riktigt fint där å betydligt enklare å jobba där då grejerna börjar fina sin plats.
Sen att man nu håller på att flytta in i hus har ju gjort att tiden man egentligen velat lägga i garaget inte riktigt funnits till då man spenderat en hel del timmar på att måla å tapetsera där. Men börjar se slutet på det nu...big_smile

Så snart hoppas man på att de kan börja hända saker på allvar...
Så tappa inte hoppet, jag har inte gett upp detta, långt ifrån. Men tiden har som inte räckt till när de varit en del den sista tiden, å pengarna me!

Så högst på göra listan nu är:
- Fixa färdigt fram- och bakvagn
- Riva motorn, å se så allt e som det ska!
- Putsa lite så buren blir färdig för svetsning

Högst på inköpslistan:
- Omsvetsad ZF låda

Så nu vet ni lite om nuvarande situation!
/ Milla

Livsnjutare som missbrukar livet å adrenalin;D
Sateonatour Street racer och galen Lärling :)
25 januari 2009 · 163 Inlägg

väldigt sjysst bygge det kommer bli!
Kommer lätt följas
Lycka till med bygget

Oldsmobile Styled To Lead Built To Last
tobbeholmgren Dikeskörare
25 januari 2009 · 16 Inlägg

fint bygge  ser riktigt bra ut.

alla e vi bananer inerst inne
professorWinther
24 februari 2009 · 585 Inlägg

Känner igen det där med att inte ha någon inkomst så att bygget nästan stannar upp..

Ett tips då är att göra sånt som kanske inte är så kul men kräver mycket jobb.. Så som att fixa till framvagnen som du gjorde. Andra saker är att kolla elsystemet, göra grundarbete inför lack (det såg ut som att det bara var grund på bilen) eller rostskydda underredet..

Kan bli ett lagomt kul projekt.. Mycket bus för pengarna..

Fortsätt så!

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
voofflan
24 februari 2009 · 113 Inlägg

Ser Bra Ut smile Äntligen Lite Tjejer I BilBranchen som Vill Vissa Upp Sig big_smile

yont BIK-Racing
20 september 2009 · 50 Inlägg

här var de dött?

Bättre att ångra vad man har gjort, än att ångra vad man inte har gjort!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang