3663
Sök

Pruta 15000kr på en osedd bil!Herre vilket jobb att sälja bil.

684 Inlägg
17 augusti 2006
PeterNorrk skrev:
JapMax skrev:
en kompis skulle köpa Sierra, 6000 på blocket, killen pruta ner till 3500 själv sen pruta vi ner till 3000.. de kallar jag märkligt

hehe  låter ungefär som "life of brian"

nää men asså när ja köpte min nuvarande bil vare så här:
ja o farsan åkte o kolla på bilen (3-4mil från mej)...
aa vi tyckte den såg bra ut osv. o sa att vi skulle höra av oss om vi va mer intresserade...
kom hem o berätta lite för mamma o sen ringde ja han o erbjöd 2-3 tusen mindre än va han ville ha o han svara lite shockat "Ja de är klart vi går med på det"
hatar o pruta fast ja va tvungen för man kan max ta ut 5 tusen per dag i en bankomat ( resten av pengarna låg i en fin rulle hemma big_smile)

fel fel fel man kan max ta ut 15000 per dag.. i skåne iaf

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

1 723 Inlägg
17 augusti 2006
Fredrik.Gustavsson skrev:
NightCruiser skrev:
Älskar sånt här... tongue

Hade en King Cab 4x4 -90, dom och andra japsare är ju vår största export till Afrika verkar det som och när jag skulle sälja min så hade jag nog en 20-30st "Eyyyy, koooompiss, sista pris?".
Begärde 18000kr för den och hade inte ett enda bud över 10papp, till slut la man på varje gång någon svarade ey koooompis i andra änden. wink

Ett tips ska ni också få, om ni säljer en mindre diesel skåpbil eller bra dieselbil så passa er för min chef!
Han köpte ny bil till mig för en vecka sen, 3år gammal Mercedes -01 lastbil med bra utrustning, Säljaren begärde 160 000kr för bilen, chefen var där i 3timmar, kolla och snoka och ringde kontakter om tips på fel och så...
När han var klar så hade han prutat ner bilen 45000kr!!! big_smile

Vissa kan göra affärer! smile
Men man vill fan inte ha med dom att göra själv....

Det tror jag så mycket jag vill på.

"Kan vi tänka oss hälften?" har fungerat vid inköp av en hyfsat ny och fräsch Mercedes. Den hade dock stått på firman längre än genomsnittet utan att bli såld.

1 163 Inlägg
17 augusti 2006
falloutboy skrev:
NightCruiser skrev:
Älskar sånt här... tongue

Hade en King Cab 4x4 -90, dom och andra japsare är ju vår största export till Afrika verkar det som och när jag skulle sälja min så hade jag nog en 20-30st "Eyyyy, koooompiss, sista pris?".
Begärde 18000kr för den och hade inte ett enda bud över 10papp, till slut la man på varje gång någon svarade ey koooompis i andra änden. wink

Ett tips ska ni också få, om ni säljer en mindre diesel skåpbil eller bra dieselbil så passa er för min chef!
Han köpte ny bil till mig för en vecka sen, 3år gammal Mercedes -01 lastbil med bra utrustning, Säljaren begärde 160 000kr för bilen, chefen var där i 3timmar, kolla och snoka och ringde kontakter om tips på fel och så...
När han var klar så hade han prutat ner bilen 45000kr!!! big_smile

Vissa kan göra affärer! smile
Men man vill fan inte ha med dom att göra själv....

"Kan vi tänka oss hälften?" har fungerat vid inköp av en hyfsat ny och fräsch Mercedes. Den hade dock stått på firman längre än genomsnittet utan att bli såld.

Om man går i 3timmar och påpekar allt man hittar på en bil så går det!
Och på en f.d budbil med 30000mil på mätarn så anmärkte han på ALLT...
Men med tanke på bilens utrustning samt att det är den grövsta mini lastbil mercedes har som inte går över 10ton totalvikt så ligger dom på ca 150-250 000kr beroende på skicket och han hade säkert kunnat få 150000 för den om han hade fått rätt köpare... smile

Så kan man pruta så kan man.
Och tydligen har du inte den kunskapen Fredrik? tongue

282 Inlägg
17 augusti 2006
Klart man kan pruta 15 tusen, köparen kanske inte är i största behovet av bilen o chansade.. Nån gång funkar det och säljaren vill ha bort bilen.. Funkar säkert många gånger..

2 652 Inlägg
17 augusti 2006
NightCruiser skrev:
falloutboy skrev:

Men med tanke på bilens utrustning samt att det är den grövsta mini lastbil mercedes har som inte går över 10ton totalvikt så ligger dom på ca 150-250 000kr beroende på skicket och han hade säkert kunnat få 150000 för den om han hade fått rätt köpare... smile

hehe jag har inte heller den kundskapen men de finns folk som har de .
När jag köper bil så har jag ofta koll på värdet på just den bilmodellen o går efter de även om de är mkt eftermonterat . vill helst inte betala mkt för sådant som inte bilen föddes med om ni förstår vad jag menar . smile

men att pruta ner så paass mkt har jag aldrig hört men de kan säkert stämma .
hade jag haft ute en bil på 150 000 hade jag aldrig skickat den för 50 000kr .

1 163 Inlägg
17 augusti 2006
precision skrev:
NightCruiser skrev:
falloutboy skrev:

När jag köper bil så har jag ofta koll på värdet på just den bilmodellen o går efter de även om de är mkt eftermonterat . vill helst inte betala mkt för sådant som inte bilen föddes med om ni förstår vad jag menar . smile

Hahaha... han pruta inte ner den från 150 till 50, säljarn skulle ha 160 för den och chefen fick bort 45 på det...
Med andra ord 115000kr. smile

På den rundan jag kör har vi bara haft Merca!
Min nuvarande, en Sprinter -96 har gått 74000mil, Chefen har skruvat allt på den själv sedan han köpte den så han kan nog varenda del i huvet vid det här laget.. smile
Senast redigerat av NightCruiser (17 augusti 2006)

2 652 Inlägg
17 augusti 2006
NightCruiser skrev:
precision skrev:
NightCruiser skrev:

Hahaha... han pruta inte ner den från 150 till 50, säljarn skulle ha 160 för den och chefen fick bort 45 på det...

Min nuvarande, en Sprinter -96 har gått 74000mil, Chefen har skruvat allt på den själv sedan han köpte den så han kan nog varenda del i huvet vid det här laget.. smile

oj jag var lite skadad i huvet när jag läste . nu är jag med big_smile

2 123 Inlägg
17 augusti 2006
NightCruiser skrev:
precision skrev:
NightCruiser skrev:

Om du hade skrivit som en vettig människa så man kunde förståa att han prutade ner den 45k inte till 45k som du skrev.
Och visst kan jag pruta, har inga som helst problem med det, fick ner min bil 18% så.

Maizer
17 augusti 2006
Mm jag fattade det också som att han fått ner den til 45k. Min 200sx prutade jag 45% på big_smile

914 Inlägg
18 augusti 2006
rätt nöjd med den prutningen jag gjorde på min bil ville ha 60.000 för den sa till dom att jag kan tänka mig att ge 50.000 kontant... Säljaren gick in till sin chef å snacka någraminuter.. Han kommer ut å säger att 52.000 går jag med på.. Det tyckte jag var en shysst affär både för köpare och säljare.

945 Inlägg
19 augusti 2006
Trådstartare
Hejsan gott folk! Sålde bilen förra Fredagen. Har varit i Turkiet en vecka nu o haft de riktigt gott. Slutpirset på bilen... 63000kr. Båda nöjda o glada fast nu tvingas jag åka runt i en toyota starlet framöver=/

SmartRepair.se
130 Inlägg
19 augusti 2006
Jag prutade min Sunny GTi 50% när jag genomsynade förra ägarens försök till "homestyling"...
En massa bumpershine och klädseltvätt m.m...
Visst är det mysigt att köpa en nystädad bil, men man blir inte dum för det... roll

Tycker att allt som säljs på annons ska ha en prutmån, vill jag ha 50000.- för något så sätter jag ut den mellan 55000-60000.- och låter köparen pruta på priset, går han/hon under 50000.- säger jag ifrån och tycker att det är det lägsta jag kan släppa den för. Då har ju köparen fått pruta mellan 5000-10000.- och båda är nöjda och glada... big_smile

><><><><><><><><><><><><><><
If you´re not doing it right! Why do it at all!?

Galen bilstereobyggare och Skyline förare
217 Inlägg
19 augusti 2006
bdahl skrev:
Martin 9-3 skrev:
20% på begagnat och minst 10% på nytt ska det prutas.

Är det elektronik i butik som finns på nätet också ska jag ha det för samma lägsta pris inkl frakt annars får det vara.

De har marginal på grejorna. Tack pricerunner.
Vanligt att butikerna kan prutas ner till billigaste nätpriserna. Många gånger man haft pricerunners utskrift och tagit med och fått bra affär. Hellre att de hanterar en pryl med liten liten vinst än inte alls.

Blocketpriserna är ju helt klart 20% på om inget skrivs. bilaffär å pruta är ju självklart big_smile

fick bara 12% på nybil. hade siktat på 15% men normalt är 6-8% big_smile

så 65.000:- så ser jag iaf 50-55 som rimligt "startbud" av intresserad köpare, sen om ni snackar vidare på det förstår jag.

elektronik De har marginal på grejorna. ?? Vet du det?? vilken marginal då?? i procent?
hatar prutare på jobbet..
på digitalkameror i prisklassen 3000 - 5000 så ligger marginalen på ca 17%  inte mycket prutmån där inte... när dom 17%-en ska täcka våra löner, hyra, räkningar, inköp av nya produkter osv osv.
men när priserna sjunker så går vi många ggr back på en kamera t.ex om den är inköpt för mer än 21 dagar sen (så lång är prisfallsgarantin från centralen)
ändå ska det prutas och minneskort och väskor ska skickas med... hatar sån där kohandel...

Jag håller med dej precis marginalen på Digitalkameror och sånt är det skit dålig Marginal på Jobbar oxo i en ganska stor kedja i sverige som säljer elektronik (är väl mest kända för billjud)
Och jag gillar inte prutare heller....Har du inte Råd ge F i att köpa då...

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se

1 414 Inlägg
20 augusti 2006
Du kan ju ge den till honom med avbetalning fast då lägga på 10-15% ränta så har du inte förlorat något på prutningen wink det måste ju vara lönsamt för din del att låna ut pengar till honom...

Skriver man ett avtal som är godkänt av en jurist så är det precis samma förutsättningar som att ta lån av banken... betalar han inte så kan du ringa kronofogden...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

1 414 Inlägg
20 augusti 2006
Man behöver faktiskt inte pruta, bli stammis istället...

Jag köper all min elektronik ifrån Expert i centrala Trollhättan, har gjort det i snart 6 och får för det mesta 10-20% på grejerna, ibland mindre om dom inte har det i lager. Men att bli stammis på tex elgiganten eller något liknande är nog svårare med tanke på deras omsättning av personal... välj ett mindre ställe i så fall!!

Bor ni i thn-vbg rekomenderar jag start Expert Oktaven i Trollhättan, dom vet verkligen va dom pratar om där!!!

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

914 Inlägg
20 augusti 2006
ja stammis är ett bra ord är det med på den lokala elektronik firman får massa rabatt där utan att ens behöva be om det. Avrundas alltid neråt för mig aldrig uppåt smile

Sök