3713
Sök

Pruta 15000kr på en osedd bil!Herre vilket jobb att sälja bil.

945 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
Killen mailar o frågar om han får ta bilen på avbetalning. Altså han ska betala mig 1500kr i månaden. Det låter ju nice va?
Sedan så säger han att min bil är värd 50000kr med tanke på milen, han kan bilar... Detta gjorde mig så jävla förbannad! Pruta 15000kr på en osedd bil. Visst priset kanske är lite högt(65000) men ska man pruta på det sättet gör man de på plats eller? Min fråga: Varför inte ta ett lån o pröjsa bilen?
Och hur stor är chansen att han skulle blåsa mig?
OBS: Jag kommer inte på några villkor genomföra denna affären så ni behöver inte dumförklara mig.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
4 augusti 2006
Sir_x skrev:
Killen mailar o frågar om han får ta bilen på avbetalning. Altså han ska betala mig 1500kr i månaden. Det låter ju nice va?
Sedan så säger han att min bil är värd 50000kr med tanke på milen, han kan bilar... Detta gjorde mig så jävla förbannad! Pruta 15000kr på en osedd bil. Visst priset kanske är lite högt(65000) men ska man pruta på det sättet gör man de på plats eller? Min fråga: Varför inte ta ett lån o pröjsa bilen?
OBS: Jag kommer inte på några villkor genomföra denna affären så ni behöver inte dumförklara mig.

ja folk prutar som fan, ger skambud, det är inte kul

Jonas

945 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
Nej. Han maila igen o sa att han kände en av mina kompisar... Kolla han på hitta o den enda me de namnet bor i VÄSTERÅS! Jag bor i gbg!

270 Inlägg
4 augusti 2006
jepp jag har min bil ute för 33000 på blocket igår ringde en kille som "skulle ha" den och komma direkt men han skulle bara ge 20000:- jag blev bara förbannad.....
själv åker jag o kollar bilen o provkör innan jag ens börjar snacka pris!

Kolla gärna in mitt Swift Sport bygge!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=351166

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
4 augusti 2006
jag brukar pruta på elektronic datorer telefoner mp3 osv osv osv men fan man måst eju va lite slut om man prutar på en bil man inte sett eller om bil kostar 65 och och man bara har råd med 60.. så talar man om de så att säljaren vet..

edit: sen har man ju oftast prut mån på saker man säljer iaf.. ja om jag lägger ut en bil för 25papp då blir jag nöjd om jag får 22.. så amn får tänka lite så emd men fan pruta 15tusen... de gör man ju fan på bilar i 400tusen kroners klassen.. och amnd essutom inte kört klämt o känt på den. helt sanslöst förstår att du blir förbannad

EDIT ot: såg att det här blev med 1000 inlägg *Säger grattis til mig själv* big_smile
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (4 augusti 2006)

Bmw osv..

Fisketokig
2 997 Inlägg
4 augusti 2006
20% på begagnat och minst 10% på nytt ska det prutas.

Är det elektronik i butik som finns på nätet också ska jag ha det för samma lägsta pris inkl frakt annars får det vara.

De har marginal på grejorna. Tack pricerunner.
Vanligt att butikerna kan prutas ner till billigaste nätpriserna. Många gånger man haft pricerunners utskrift och tagit med och fått bra affär. Hellre att de hanterar en pryl med liten liten vinst än inte alls.

Blocketpriserna är ju helt klart 20% på om inget skrivs. bilaffär å pruta är ju självklart big_smile

fick bara 12% på nybil. hade siktat på 15% men normalt är 6-8% big_smile

så 65.000:- så ser jag iaf 50-55 som rimligt "startbud" av intresserad köpare, sen om ni snackar vidare på det förstår jag.
Senast redigerat av Martin 9-3 (4 augusti 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Piratpartiet
339 Inlägg
4 augusti 2006
jag prutade ner 1 % på min bil när jag köpte den... ville inte verka otrevlig.. han själv hade dragit ner priset med 9%

555 Inlägg
4 augusti 2006
Martin 9-3 skrev:

Är det elektronik i butik som finns på nätet också ska jag ha det för samma lägsta pris inkl frakt annars får det vara.

Vanligt att butikerna kan prutas ner till billigaste nätpriserna. Många gånger man haft pricerunners utskrift och tagit med och fått bra affär. Hellre att de hanterar en pryl med liten liten vinst än inte alls.

Blocketpriserna är ju helt klart 20% på om inget skrivs. bilaffär å pruta är ju självklart big_smile

så 65.000:- så ser jag iaf 50-55 som rimligt "startbud" av intresserad köpare, sen om ni snackar vidare på det förstår jag.

när du handlar i elektronikbutiker, menar du småbutiker eller stora som elgiganten eller siba? går det verkligen pruta där? trodde de skulle säga "men köp därifrån då"..

verkligen rich som betalar allt direkt på nybil tongue 12% är ganska mkt faktiskt

Fisketokig
2 997 Inlägg
4 augusti 2006
lanred skrev:
när du handlar i elektronikbutiker, menar du småbutiker eller stora som elgiganten eller siba? går det verkligen pruta där? trodde de skulle säga "men köp därifrån då"..

inte som elgiganten och siba men lokala eller mindre är inga större bekymmer. Är det lagervara så visst säljer de ut den snabbt enkelt kontant mot liten vinst än ingen alls.

Exempel: Om en TV kostar 15.000:- i affär, de ligger på 13.000:- + frakt billigaste på nätet så går det "rea ut den" som 12.000:- "demo-vara" sen får säljaren en tusenlapp svart bara för att göra det.

Då är de villiga att hjälpa till senare också fast än firman inte varken vunnit eller förlorat på det då de säga köpt in den för 12.000:-. säljaren och köparen är nöjda, det räcker.
Senast redigerat av Martin 9-3 (4 augusti 2006)

Evolution
1 627 Inlägg
4 augusti 2006
Pruta ska göras på plats, Men ska man kolla på en bil långt bort så tycker jag man kan fråga om de finns prutmån men inte säga nått pris då.

Fäll ner pungen och landa

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
6 augusti 2006
aldrig avbetalning när man säljer en bil, speciellt om det inte kostar så mycket (som din bil) spara eller ta lån.

Wankel
1 080 Inlägg
6 augusti 2006
avbetalning ? haha no way att man skulle få mer än första avbetalningen då...

MDS Västerås

945 Inlägg
6 augusti 2006
Trådstartare
Nej precis. Kändes lite suspekt hela biten...

Fisketokig
2 997 Inlägg
6 augusti 2006
erbjud avbetalning 5000:- i månaden och sätt 60.000:- så får han betala av och hämta bilen om ett år big_smile

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
6 augusti 2006
Sir_x skrev:

varför skulle det vara fel i att pruta på en osedd bil? själv så gjorde jag det när jag ev. skulle köpa en bil i stockholm (bor i gbg) och sa till ägaren att jag kommer endast betala XX XXX :- för den om den verkligen är i det skicket som du beskriver osv. för att försäkra mig om att inte behöva åka till stockholm så vägrar han pruta en krona (vilket i så fall kanske inte är intressant för mig längre). Sen skulle det vara ett skambud är det ju bara att tacka nej (det finns många drömmare på blocket.se)

man lever bara en gång så lev väl!

401 Inlägg
6 augusti 2006
pruta 15k kr på osedd bil kan ju bara inte vara seriös köpare, jag hade skitit i han och väntat på ny, förhoppningsvis seriösare köpare... nån gång får man ju bilen såld...

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
6 augusti 2006
Bullo skrev:
Sir_x skrev:

varför skulle det vara fel i att pruta på en osedd bil? själv så gjorde jag det när jag ev. skulle köpa en bil i stockholm (bor i gbg) och sa till ägaren att jag kommer endast betala XX XXX :- för den om den verkligen är i det skicket som du beskriver osv. för att försäkra mig om att inte behöva åka till stockholm så vägrar han pruta en krona (vilket i så fall kanske inte är intressant för mig längre). Sen skulle det vara ett skambud är det ju bara att tacka nej (det finns många drömmare på blocket.se)

Håller fullständigt med. Själv brukar man sända i väg några då och då på objekt som är lite halvintressanta. Går det så går det. Vad har jag som köpare att förlora på det ?

2 652 Inlägg
6 augusti 2006
så irriterande med folk som prutar över telefon , såvida de inte är en billigt bil "5000"kr

Säljare
341 Inlägg
10 augusti 2006
Martin 9-3 skrev:

elektronik De har marginal på grejorna. ?? Vet du det?? vilken marginal då?? i procent?
hatar prutare på jobbet..
på digitalkameror i prisklassen 3000 - 5000 så ligger marginalen på ca 17%  inte mycket prutmån där inte... när dom 17%-en ska täcka våra löner, hyra, räkningar, inköp av nya produkter osv osv.
men när priserna sjunker så går vi många ggr back på en kamera t.ex om den är inköpt för mer än 21 dagar sen (så lång är prisfallsgarantin från centralen)
ändå ska det prutas och minneskort och väskor ska skickas med... hatar sån där kohandel...

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
10 augusti 2006
asälj inte, hitta en bättre köpare. du kommer rätt garanterat bli blåst.

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

Sök